Kategoriyan hilbijêre;

Tenê yên kurdî?:

Pêşîn yên:

Agahî: dema 2 an jî zêdetir kategorî hatin hilbijartin, bila mijar wan hemû kategoriyênku te bijartine, bihewîne an hema tenê yek ji wan kategoriyan bihewîne jî bes e?
Hemû an hema kîjan be:


8 mijar û 9 peyam
di îslamê de cariyetî

di îslamê de cariyetî

18. ger ku hevalê te yê ji ozgur-derê ehmeq be sucê me çi ye?

beriya her tiştî divê ez bêjim ku ez ne dîndar im ne jî muhafazakar im lê bes min armanc hene ku tu car ji rêya hêş, têgihîştin û mantiqê dernekevim, niha em bêjin ku belê, xwedê heye hemû tiştên dîtbar û hemû hîsên nedîtbar ji aliyê wî hatiye afirandin û haya wî ji gelek tiştan heye hwd, hingê pêwîst e em bizanibin ku tu tişt bêyî xeber û agahiya wî çênabe û geşedan û pêşveçûna dinya û mirovahiyê jî ji aliyê wî pirr baş têt zanîn; li gor vê pênasê divê em bizanibim hemû peyv, bêj û kelamên wî jî ne vîk û vala ne, ji ber ku du ihtîmal hene; yan xwedê tune ye, yan jî heye, ger ku bêjî tune ye, jixwe pirsgrêk tune, tu yê ji binî her tiştî red bikî ez ê jî bêjim ser çavan. ger ku tu bêjî xwedê heye hingê divê tu hemû nirxandinên xwe yên di derheqê wî de li gor hebûna wî saz bikî yanî divê nakokî û paradoks û valahî di nirxandina te de tune be.

niha min çima van yekan got?

wek tê zanîn ku dinya statîk nîn ê, guherbar û veguherbar e, hem ji aliyê civakî hem jî ji aliyê xwezayî ve guherbar e tim diguhere, niha birêz bi ya te ger xwedê hebe dê haya wî ji guherbariyê hebe yan tunebe? heke xwedê em û cihanê afirandibe li gor mantiqê jî divê teqez haya wî jê hebe ji ber ku ew bixwe çêkiriye.

neyse pirr dirêj nekim min xwest werim li ser xaleke, niha dinya û mirov û mirovahî guherbar e lewma jî fêmkirin û watedan û têgihîştîn jî guherbar e yanî ne statîk e. mesela di quranê de nanivîse ku temaşekirina videoyên pornoyê guneh e yan jî nabêje temaşekirina klîban a li ser youtubê barkirî guneh e yan jî nabêje siwarbûna ferrariyê guneh e, ji lew di demajoya ku qurana pîroz nazîl bûbû de wan tiştan tunebû heke di derheqê wan de agahî û qedexeyan bihatana nivîsîn, dê xelk bigotana ev quran behsa çi dike; lewma quran di şert û mercên wê demê de li gor taybetiya wê demê hatiye nivîsîn yan jî em bêjin nazîl bûye. min gotibû ku dinê guherbar e ne statîk e û afirandin û çêkirin û kotnrolkirina wî jî girêdayî afirînerê wî ye yanî girêdayî xwedê ye lewma jî çawa ku xweza statîk nîn e kelamên xwedê jî statîk nîn e, li gor şert û mercên pêşveçûn û geşedana civat û cîhanê diguhere.

di dema pêxemberê me de cariyetî hebû lê li dû îslamiyetê bi demê re ber bi qedandinê ve çû, li gor wê demê ne pêkan û gengaz bû ku ji nişka ve ji holê rabe, ji ber ku ger tu bixwazî ji holê rakî divê tu sedemên wî ji holê rakî. ez bi têgihîştina xwe niha bi dilekî rehet dikarim bêjim ku di sedsala bîst û yekemîn de cariyetî û koletî heram e û guneh e..

hin kes jî behsa daişê dikin. ma kuro endamên(kuçikên) daîşê mirov nîn in hov in hov! tu têkiliya kirin û kiryarên wan bi îslamiyetê re tune ye, beravajiya wê yekê dijminên quranê ne..

ez zêde ji hedîsan bawer nakim lewma wekî referans jî qebul nakim li gorî min jî tiştê ku ne li gor mantiqê be ne hedîseke sahih e lewma jî ji kerema xwe re ji hedîsan mînakan nedin



05.11.2014 00:15 | ferhenga şikestî

Hemûyan Bixwîne

Xêra xwe vê peyvê ji îngîlîzî wergerîne kurdî
destkol
dengdanên dawîn (yên din..)
pelûl [1]
Diranê feqîran di pelûlê da dişike....
tirşik translate [3]
Mirmirokî:kekremsî Mêrokî:erkeksî Mîrovokî, merivokî: însansi Tirş...
kerguh [3]
Ajalekî şêrîn e Ji bo "taybetmendiyên" wan gotine kerguh. Gu...
pelûl [1]
Ez pir jê hez dikim li jor nivîskar gotiye xwarin û şêraniya pîr û ka...
pelûl [1]
şêranîya ku bi ard-arvan û av û şekir çêdibe. kesê bixwaze kare ji dêl...
belki ev jî bala te bikişînin
» cariyetî di êzîdîtî de tune ye

Kategoriyên mijarê::
nivîskarên ku li vê mijarê nivîsîne


sitemap
reklamokên beredayî