Tirşik - Profîl
tirşik-profîla endazer

profîla "endazer"


Peyamên nivîskar yên di vê mijara [ismail beşikçi] de;

15. ji bo yên ku radibin û rûdinin behsa kongra netewÎ dikin lê tu îşare û emare ji neteweyîbûnê bi wan re nîne gotiye; ''Li ser mijareke wisa girîng ango alaya Kurdistanê ku digihîje 1927'an (Xoybun)ê lihevkirin çênebe hewce nake Kongra Netewî bicive'' ma vir e?



19.06.2014 15:17 | endazer

14. li ser mele mistefa barzanî û rewşa başûrê kurdistanê ya îro, nivîsek xweş nivîsandiye dîsa.. di nivîsa xwe ya vê carê de gotiye, kurdê ku ketiye ber çerxên saziyên rejîmên dijmin, êdî tu xêr jê nayê, gotiye eger mele mistefa barzanî, li mekteb û kolêjên eskerî yên rejîma beasê de xwendibûya bawer nakim dîsa ev qasî jêhatî bûya û dilê wî ev çend ji bo welatê xwe lêdabûya.. http://www.ilkehaber.com/yazi/barzaniler-10906.htm



18.06.2014 09:24 | endazer

13. îro ligel fuad önen û ahmet önal çûye cizîrê, camêr li wê keleqirçêna Cizîrê de jî qerewata xwe ji stûyê xwe derneyêxistiye; https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10320284_10152485568367376_4290284806829547056_n.jpg *



02.06.2014 00:22 | endazer

12. xwudê emrekî dirêj bidiyê, û dîtina kurdistaneke azad, serbixwe, aram bike nesîb.. lê ditirsim ku dîsa tajiyên wekê ferda çetin piştî vê hevpeyvînê ji bo konfora qûna xwediyên xwe lê bêne xezebê û nivîsên di tama ''deynê îsmaîl beşîkçÎ yê ku kurd dikin nakin nikarin berstûka xwe jê xilas bikin'' binivîsînin..



11.04.2014 17:21 | endazer

11. sosyologeke tirk û xemxwareke kurd e.. vê taliyê hevpeyvînek daye şaxa tirkî ya kanala bbcyê û tê de bi kurt û kurmancÎ wiha gotiye;

- sÎstema navneteweyî sîstemeke dijî kurd e, navê pirsgirêkê ne pirsgirêka kurd lê pirsgirêka kurdistanê ye û pirsgirêka kurdistanê jî pirsgirêkeka axê û ya sînoran e û ev pirsgirêk cara di sala 1920an de piştî ku dewletên endamê cemiyeta miletan di nav xwe de kurdistan parçe parçe kirin û rê li ber serxwebûna kurdistanê girtin, destpê kir..

- îro çend dewletên endamê yekîtiya ewropayê yên wekê Luksemburg, Malta, qibris nûfosa wan ne nîv milyon e jî lê dewleteka serbixwe ya kurdên ku nûfosa wan hema bêje ji çil milyonî zêdetir e nîne..

- îro kurd bi vê nûfosa xwe ya mezin nikarin tevlî olÎmiyatan bibin lê dewletên wekê Tavalu, Vanuatu ku nûfosa wan 10-15 hezar tê heye ya nîne tevlî dibin..

- cara ewil sala 2003an piştî ku amerîkayê êrîş bir ser îraqê ablûka û ambargoya dewletnebûnê ya li ser kurdan şikest û kurdên li vî parçeyî karîn li ser axa xwe statûyekî bi dest xwe ve bînin, lê hê jî temamê axa kurdistanê ya li vî parçeyî neketiye di bin banê evê statûyê de.. ev statûya li başûrê kurdistanê beloq û berbiçav bûyî bivê nevê wê li ser beşên dî yên kurdistanê jî kartê bike..

- projeya xweseriya demokratîk ya pkk/bdp pûç û bêbingeh e û kurd divê herî kêm federasyonê bixwazin û sînorên kurdistanê bikişînin, û dev ji îdîayên wekê em ê tirkiyeyê demokratîk bikin berdin, ka we dîtiye ku erebeke filistînî gotiye em ê îsraîlê demokratîk bikin an wîetnamiyan di salên 60î de gotin em ê amerîkayê demokatîk bikin an cezayîrê gotiye em ê fransayê demokratîk bikin, hemû gelên bindest û mêtingeh li rê û çareyên rizgarî û azadbûnê geriyane ne qebûlkirin û bisermilêxwedebirina dagirkerî û mêtingeriyê..

- ez wek şexsekî li dijî projeya hdpyê derdikevim divê kurd pêşiyê li ser axa xwe û sînorên xwe bibin xweyî hêz û xweyî desthilatdarî, an nexwe siba dusibe wê nekaribin ji bo kurdên ji derveyî kurdistanê dijîn û tÛşî heqaret û neheqiyê têne jî dengê xwe derxînin..

- her kurdek divê miletxwaz û miletperest û miletparêz û miletperwer be, çimkÎ takerêya xilasiya miletên bindest hejêkirin û parastin û serdestgiritna miletê xwe ye, miletperestiya tirkan û ya kurdan ne yek e, j ber ku yek serdest û yê dî jî bindest e, û miletperestiya kurdan ne li dijî tu miletekî ye lê ya tirkan li dijî hemû miletên ji xeynî tirkan e, divê neyên tevlihevkirin..

- ez statûya ku li rojavaê kurdistanê hatiye bidestxsitin giring dibînim divê ev statû were parastin, lê divê ev statû hemû axa başûrrojavayê kurdistanê li xwe bigire yanî divê beşên ku di salên 60î de ji aliyê rejîma esed ve ji bo erebkirdinê kurd jê hatine valakirin û di Şûnê de ereb lê hatine bicihkirin jî li xwe bigire, divê kurdên ku ki axa xwe hatine qewirandin û sirgûnkirin li ax û xaka xwe bêne vegerandin..

- eger kurdan hay ji felaket, dek û dolaba ku di sala 1920an de li serê kurdan hatiye gerandin hebe, bi pey hesabên biçûk yên rêxistinî nakevin zirarê nagihînin kurdên din ên li paçreyên din ên kurdistanê dijîn..

http://www.bbc.co.uk/turkce/haberler/2014/04/140409_ismail_besikci_roportaj.shtml



11.04.2014 17:16 | endazer

5. rûyê spî yê akademiya û sosoyolojî û ÎntelÎjansiyayê..

di nivîsa xwe ya vê taliyê de ku min di malpera ilkehaber.comê de xwend, behsa çend xalên ji rojeva kurdistanê dike, dibêje;

di konferansa yekîtî û çareseriya bakurê kurdistanê de ciwanek ji gundê robosikê jî beşdar bibû û axaftina xwe bi tirkî kir, ez gelekî li ber vê yekê ketim, dibêje xortê ehlê robosikê di axaftina xwe de gotiye me tezmÎnata ku dewletê ji me re şandiye, qebûl nekiriye, lê ya rast ji xwe bi vê axaftina xwe ya bi tirkî eger bi zor û kotekê be jî hemû tiştên ku heta niha dewletê dayiye wan, qebûl kiriye û bi ser milê xwe re jî biriye.. dibêje dema ku kurdek bi tirkî diştexile dewlet hema nabe ji keyfa dîn nabe, çimkî dema tu tirkî diştexilî, zarokên te jî dê b tirkî biştexilîn ji xwe neviyên te dê bi kurdîtiya xwe jî nezanibin..

axirê meseleyê tîne ser eşîra goyiyan ku gundê roboskê jî gundeke goyî ye, dibêje mele mistefa barzanî dema ku dixwest li dijî serokdewletê îraqê ebdulkerîm qasim şer û têkoşîna çekdarî bide destpêkirin, ji barzanê dikeve ser rê gund bi gund digere û tê heta zaxo lê zêde kes xwe piştgiriyê nadiye, ew jî dema ku dibîne xelk ne amade ye dixwaze vê fikra xwe taloq bike, lê birrek ji hevalên wÎ yên goyî xwe davêjin pêş û jê re dibêjini, tu destpê bike, em ê heta hetayê li pişt te bin.. axirê bi hevkarî û piştgiriya goyiyan jî di sala 1962an de şoreşa îlonê destpê dike, heta ku kurdistan ji bin zilm Û setema rejîma beas tê xilaskirin..

dîsa dibêje birrek ji gundên goyiyan eger ji neçarî û bêgavî qoricîtî qebûl kiribin jî fikra wan û meyla wan her li ser kurdayetiyê bû û saya serê têkiliyê wan yên ticarî yên bi xizm û lêzimên wan yên li başûrê kurdistanê tu carî ji hest û fikriyeta kurdistanê qut nebûn, heta niha jî bi çand û urf û edeta kurdayetiyê ve radibin û rûdinin û bi zimanê kurdî diştexilin..

paşê meseleyê tîne ser beyanên sabahat tuncelê yên vê taliyê û dibêje sabahat xanimê gotiye ez jin, elewî û sosyalîst im, lê bi dengên kurdan hatiye hilbijartin û ji hebsê derketiye û ketiye di meclîsê de.. dibêje sabahat xanimê gotiye pirsgirêka kurd ya etnîkî çareser bûye tenê maye mafên civakî yên kollektîv.. lê dema mirov dinêre, hê jî walî Û qeymeqam û rêveberên din yên kurdistanê îrade dikin ne kurd in, kurd nikarin di mekteban de bi zimanê xwe dersê bixwînin, hê jî gelek siyastmedar û şaredarên kurd bi eger siyaseta kurdayetiyê di hebsê de ne..

paşê behsa rêzenivîsa rojnameya aydınlıkê ya bi navê imralı'daki apo diyor ki yanî apoyê de di îmraliyê de girtî dibêje ku, dike Û dibêje di vê rêzenivîsê de îthamên giran li hemberî apo tên kirin lê hê jî ne ji nav padê Û ne jî ji nav pkk kesekî tu bersivek nedaye ji bo vab îdîa û îthamên rojnameyê..



temamê nivîsê: http://www.ilkehaber.com/yazi/robosk-goyler-9466.htm



03.01.2014 00:16 | endazer

3. li ser ger û geşta xwe ya dêrsimê nivîsek dûr û dirêj nivîsandiye..

ya rast êdî dema navê dêrsimê bi ber guhê min dikeve dilê li hev dikeve, lê dema min nav û îmzeya mamoste îsmaîl beşÎkçî di binê nivîsê de dît min xwe negirt û ji serî heta binî min nivîs xitim kir..

min niha li tarîxa derçûna nivîsê nêrî 6 meh berî niha ye..

neyse her nivîseka îsmaîl beşÎkçî ya li ser meseleya kurd aktûel e ji xwe..

kerem kin ji vir bixwînin: http://www.kurdistan-post.eu/tr/toplum/dersim-seyahati-ismail-besikci



06.12.2013 20:51 | endazer