Tirşik - Profîl
tirşik-profîla ferhenga şikestî

profîla "ferhenga şikestî"


Peyamên nivîskar yên di vê mijara [di îslamê de cariyetî] de;

18. ger ku hevalê te yê ji ozgur-derê ehmeq be sucê me çi ye?

beriya her tiştî divê ez bêjim ku ez ne dîndar im ne jî muhafazakar im lê bes min armanc hene ku tu car ji rêya hêş, têgihîştin û mantiqê dernekevim, niha em bêjin ku belê, xwedê heye hemû tiştên dîtbar û hemû hîsên nedîtbar ji aliyê wî hatiye afirandin û haya wî ji gelek tiştan heye hwd, hingê pêwîst e em bizanibin ku tu tişt bêyî xeber û agahiya wî çênabe û geşedan û pêşveçûna dinya û mirovahiyê jî ji aliyê wî pirr baş têt zanîn; li gor vê pênasê divê em bizanibim hemû peyv, bêj û kelamên wî jî ne vîk û vala ne, ji ber ku du ihtîmal hene; yan xwedê tune ye, yan jî heye, ger ku bêjî tune ye, jixwe pirsgrêk tune, tu yê ji binî her tiştî red bikî ez ê jî bêjim ser çavan. ger ku tu bêjî xwedê heye hingê divê tu hemû nirxandinên xwe yên di derheqê wî de li gor hebûna wî saz bikî yanî divê nakokî û paradoks û valahî di nirxandina te de tune be.

niha min çima van yekan got?

wek tê zanîn ku dinya statîk nîn ê, guherbar û veguherbar e, hem ji aliyê civakî hem jî ji aliyê xwezayî ve guherbar e tim diguhere, niha birêz bi ya te ger xwedê hebe dê haya wî ji guherbariyê hebe yan tunebe? heke xwedê em û cihanê afirandibe li gor mantiqê jî divê teqez haya wî jê hebe ji ber ku ew bixwe çêkiriye.

neyse pirr dirêj nekim min xwest werim li ser xaleke, niha dinya û mirov û mirovahî guherbar e lewma jî fêmkirin û watedan û têgihîştîn jî guherbar e yanî ne statîk e. mesela di quranê de nanivîse ku temaşekirina videoyên pornoyê guneh e yan jî nabêje temaşekirina klîban a li ser youtubê barkirî guneh e yan jî nabêje siwarbûna ferrariyê guneh e, ji lew di demajoya ku qurana pîroz nazîl bûbû de wan tiştan tunebû heke di derheqê wan de agahî û qedexeyan bihatana nivîsîn, dê xelk bigotana ev quran behsa çi dike; lewma quran di şert û mercên wê demê de li gor taybetiya wê demê hatiye nivîsîn yan jî em bêjin nazîl bûye. min gotibû ku dinê guherbar e ne statîk e û afirandin û çêkirin û kotnrolkirina wî jî girêdayî afirînerê wî ye yanî girêdayî xwedê ye lewma jî çawa ku xweza statîk nîn e kelamên xwedê jî statîk nîn e, li gor şert û mercên pêşveçûn û geşedana civat û cîhanê diguhere.

di dema pêxemberê me de cariyetî hebû lê li dû îslamiyetê bi demê re ber bi qedandinê ve çû, li gor wê demê ne pêkan û gengaz bû ku ji nişka ve ji holê rabe, ji ber ku ger tu bixwazî ji holê rakî divê tu sedemên wî ji holê rakî. ez bi têgihîştina xwe niha bi dilekî rehet dikarim bêjim ku di sedsala bîst û yekemîn de cariyetî û koletî heram e û guneh e..

hin kes jî behsa daişê dikin. ma kuro endamên(kuçikên) daîşê mirov nîn in hov in hov! tu têkiliya kirin û kiryarên wan bi îslamiyetê re tune ye, beravajiya wê yekê dijminên quranê ne..

ez zêde ji hedîsan bawer nakim lewma wekî referans jî qebul nakim li gorî min jî tiştê ku ne li gor mantiqê be ne hedîseke sahih e lewma jî ji kerema xwe re ji hedîsan mînakan nedin



05.11.2014 00:15 | ferhenga şikestî

8. tune ye!

hin kurdên me yên nûjenîst hê jî cudahiya daîş û quranê fêm nekirine, yan jî fêm kirine belam xwe bi kerritî datînin, ravekirineke din ji bo vê rewşê tune ye

niha naxwazim bikevim nava mijara têkiliya misilmanî û îslamiyetê.

bo min qisûrek heye ku hêj safî nebûye; misilman destbixwîn in lewma ji xeynî demajoya pêxemberê me,tucar hêşê misilmanan neşuxuliye lewma jî jiyana quranê birÊkûpek pratîze nekrine



03.11.2014 22:44 | ferhenga şikestî