Kategoriyan hilbijêre;

Tenê yên kurdî?:

Pêşîn yên:

Agahî: dema 2 an jî zêdetir kategorî hatin hilbijartin, bila mijar wan hemû kategoriyênku te bijartine, bihewîne an hema tenê yek ji wan kategoriyan bihewîne jî bes e?
Hemû an hema kîjan be:


24 mijar û 31 peyam
altan tan - tirşik
altan tan
(21) (7) (34)
di mijarê de bigere

1. nivîskar û siyasetmedarê kurd.. di 11ê îlona 1958an de li êlihê xwudê daye.. lê bi eslê xwe ji mêrdînê ye malbata wî hê di sala 1840an de ji ber dozeka xwîndarî an mêrkuştinê gundê xwe bicih dihêle û li estel-midyad a navçeya mêrînê bicih dibe.. paşê bavpîrê altan tan hacı yusuf tan di sala 1948an de estelê jî bicih dihêle birrek ji malbatê diçe amedê û li wir bicih dibe û birrek ji malbatê jî bar dike stembol..

Perwerdahiya xwe ya yekem û navîn li Amed'ê diqedîne. Di sala 1976'an de ji koleja maarîf ya amedê (bnr: diyarbakır maarif koleji), di sala 1981'an de jî ji Fakûlteya Avayî ya Akademiya Endezyariya Dewletê ya Enqere perwende dibe.

Bavê wî bedii tan li girtîgeha amedê di encama cizaretê de tê kuştin. Di encama hewldanên Tan, kuştina bavê wî ya encama cizaretê tê îspatkirin û dîzdarê heyamê bi bernavk (leqep) gestapo bi 7 sal sizayê hebsê tê mehkûmkirin.

Tan, di navbera salên 1984-85 an de alîkariya şaredarê keçîörenê melih gökcekê ku ji Partiya anavatanê bû dike, lê belê pişt re, heft û çarik meh şûn da dev ji vî karî berdide. Di sala 1987'an de beşdarê Partiya Refahê dibe, di partiyê da erka mufetîşê rojhelatabaşurê hildide ser milê xwe. Lê belê di hemû wext û mesaiya xwe ya di partiyê de pirranî helwestek muxalîf nîşan dide. Piştî tifaqa RP û MHP yê di hilbijartînên giştî yên 1991'an de ji vê partiyê jî vediqete. Pişt re bi ali bulaç, yalçın akdoğan û (Mehmet Metiner)î re du kovarên bi nav sözleşme û yeni zemin derdixe. Di tevgera aydin menderesî de erka Alîkariya Serokê Giştî werdigire. Di navbera salên 2000-2002an jî di hadepê de endamê dîwana partiyê dike û xebatên xwe yên siyasî dimeşÎne.

Gelek hevpeyvîn û nivîsên Tan'î di serî da li kovar û rojnameyên bi nav girişim, yeni zemin, sözleşme, zaman, yeni Şafak, demokrasi û tarafê û di kovar û rojnameyên din da hatine weşandin. Niha jî di rojnameya Özgün duruşê de nivîskariyê dike. Ser mijarên pirsgirêka Kurd de xwedî analîz û agahiyên girîng e.

Herwiha, endamê daîmî yê kongreya civaka demokratîk (KCD) e û di vî warî de rolekî girîng dilîze. Di heyamên dawîn nivîsên wî yên li ser pirsgireka Kurd de di rojname û kovarên muxtelîf de tên weşandin û belavkirin. Herî dawî, di hilbijartinên giştî yên 2011ê de bi piştgiriya bloka ked, demokrasî û azadiyê ji amedê wek parlementer hate destnîşankirin û hate hilbijartin. Tan, zewicî ye û bavê şeş zarokan e. Tan, zimanên kurdî, Îngîlîzî, erebî û tirkî dizane.



2013.07.21-04:43 | endazer

2. RASTTIRÎN Û RASTGOTIRÎN PARLEMENTERÊ PADÊ.. bersivek xweş Û QERRASE li darikekî tûj û birra pêçaye û xistiye qûna bilindê çavgilîzok.. ji bo bilindokê ku gotibû ''di rojeva me de perwerdehiya bi zimanê kurdî nîne û ji xwe ne mimkun e ku pê zimanê kurdî dersa fîzîk û kimya û nizanim çi bê dayîn heçiyê dixwaze bi kurdî van dersan bixwîne dikare here kuzey irakÊ yanî başûrê kurdistanê'' gotiye yên ku dixwazin ji çol û beyar û beyaban û stepên asyaya navîn bên û niştecihên ESLÎ Û ESASÎ YÊN VÊ XAKA QEDÎM BICIH BIHÊLIN Û BIQEWIRÎNIN XEWN Û XEYALAN DIBÎNIN Û EV XEWN Û XEYALÊN WAN JÎ WÊ LI WAN BIHERIME Û WÊ BIBE JEHR Û PÊMERIN Û WÊ DI GEWRIYA WAN ASÊ BIMÎNE..



2013.09.19-04:31 | endazer

3. ji bo hdpê gotiye çepa marjînal.. û dîsa gotiye wekê min gelek kesên di nav partiyê de bertek ji bo tifaqa bi partiyên çep yên tu tesîreka wan li ser xelkê tunîne re nîşan dane.. û dîsa gotiye pkk jî wekê dewleta tirk dixwaze diyaneta xwe ava bike, û lê zêde kiriye; eger bi rastî jî dixwazin konferansa îslamê çêbikin divê ji bo konferansê hüdapar û cemaeta fethullah gülen jî werin vexwendin..

ceynika serê min ji hüdaparê diçe û cemaeta fethullah gülen jî di warê doza kurdistanê de ne cihê baweriyê ye.. lê di siyasetê de realîte tiştek e û ya îdeal tişteke din e..

dema navê van herdu civak û cemaetan tê bilêvkirin di nav kurdên piçekî polîtîzêbûyî de çav li gelekan sor dibe zanim, û gelek kes bi argûmantên wek mane nevîçîçirkên hüdaparê bûn ku kurd li nava kolanên kurdistanê dikuştin an di hicreyên teng û tarî de didan ber îşkenceyê filan.. erê rast e lê mane dewleta tirk bû ku ev çendik û çend sal in bi hemû rê û rêbazan ji bo kurdan ji nav rake, ji bo kurdistanê talan bike têdikoşe.. lê îro em dibînin ku camêrên ku dilxwede berdevkiya siyaseta kurd dikin diçin bi serê atatürk sond dixwin, dibêjin alaya tirk ne tenê alaya tirkan e alaya me kurdan e jî, diçin eyda eskerên tirk pîroz dikin, diçin di cejnên dewletê de bi eskerên tirk re govendê digerînin, diçin nameyan ji faşîstên tirk re dinivîsin û di nameyên xwe de seb û şikayeta kurdên kurdistanxwaz dikin, radibin û rûdinin dibêjin em li dijî dewletbûnê ne û eger ji qûna me were em ê statûya li başûrê kurdistanê bi xwîn û xwêdana bi sedhezaran cangorî û pêşmergeyan hatiye bidestxistin jî hûr û hera bikin û tevî mîsaqê millî bikin, diçin bi îstîxbarata tirk re rûdinin, li ber derî û dergehê meclîsa tik digerin filan..

yanî siyaseta kurd dikare bi deweta tirk ku hebûna xwe li ser tunekirina kurdan ava kiriye re dîyalogê deyne, mûzakereyan bike lê nikare bi birayên xwe yên din ên kurd ên meyla xwe berdayîn ser hizb û partînin din - eger riya van partiyan şaş û çelexwehrî jî be- biaxivin û diyalogê deynin û li ser daxwazên rewa yên kurd û kurdistanî siyaseteka hevpar birêve bibe..



2013.10.24-03:06 | endazer

4. Ne dikare ji kurdbûna xwe vegere ne dikare ji misilmantiya xwe vegere û nikare herduyan jî bigihîne hev lewra çeqlevîska dide vî alî û wî alî.



2013.10.24-11:08 | gulan

5. Di axaftfinên wî yên van rojan de çend gotinÊn tewş hebin jî, Kî çi dibêje bila bêje, kêfa min ji vî camêrî re tê.

Axaftinê wî nêzîkî zimanê gel e. Siyasetvanên me, bi giştî, bi zimanekî giran û çepgir diaxivin û ti Kurd ji wana fam nake.

Di mijara dîn de jî hin gotinên wî yên rast hene. Divê em Kurd jî êdî dînê xwe wekî amûreke siyasetê bi kar bînin. Ji tirk, ereb, fars û hwd re 'edet e, çima ji me re qebehet e?



2013.10.24-13:52 | tolazek

6. siyasetmedarê ku aniha li ser cnn turkê diaxive. axaftina xwe de dema behsa pêwistiya ji dolê rakirina "dewletên paralel" dikir, navê kckê jî hilda. û got divê hemû dewletên paralel werin rakirin.

vê navê de, berî 10 rojan ji milê xwe yê rastê hatiye emeliyetkirin. derbasbûyî be.



2014.01.01-22:07 | simurg56

7. mirovekî bi qedr û qîmet û heftgurçik e.



2014.01.01-22:13 | ceso

8. siyasetmedarê ku şûna bêje bila kck jî ji holê bê rakirin, bila ew bi xwe, xwe ji holê rake.

bes gotinên te yên tewşomewşo mrs altan. êdî toleransa min a ji bo te xelas dibe ..



2014.01.01-22:13 | brusk56

9. xweşsiyasetmedareke kurd e.. ji ber ku zane saziya ku wek kck tê zanîn ji bo ku sazî Û şaredariyên kurd têxe di bin dest û kontrola dewleta tirk de ji aliyê mit yanî teşkîlata îstîxbarata tirk ve hatiye damezrandin, dixwaze kck jî ligel dewleta paralel ya cemaeta fethullah gülen were tesfîyekirin..



2014.01.01-22:30 | endazer

10. kifş e ku li ser kurmancî dişixule, li gorî berê kurmanciya xwe gelekî bipêş xistiye.. di bernemeya bûyera îro de bi kurmanciyeke sivik û hêsan û herikbar derd û merema xwe der birriye.. û ji bo öcalan û helwesta wî ya li hemberî pratîk û siyaseta hikûmeta pdw-ê û serokê hikûmetê recep tayyip erdoğan gotiye: ''Divê em rewşa Ocalan fam bikin, ew girtî ye û tenê yek kilîta wî heye û ew jî di destê Erdogan de ye, ji ber vê yekê ew nikare li dijî hikûmet û Erdogan biaxife”



2014.01.24-00:11 | endazer

11. siyasetmedar e, lêkolîner e, nivîskar e, dîrokzan e, nîqaşker e û 'şehîr çoçuxî'ye (gedê bajêr*) xweş û resen dipeyive gava ku bi tirkî dipeyive- jixwe tim bi tirkî dipeyive- dikare hemû kurdên ku piçikek jî kurdbûn têde hebe bike li bin bandora xwe bêriya ku bibe parlamenter jixwe dihat nasîn her gav derdiket bernameyên siyasiyê û niqaşên xwe piçikek bi profesyonel piçikek jî devokî yanî bi awayekî zimanê xelk dipeyivî û qerrase dikirin kesên ku di dijî wî neyartiyê kurdan dikin de ji ber vê yekê kêfa miletê jê re dihat heta li vir pirsgirêk tune ye lê çareseriya ku ew difikire ne çareseriyeke kurdistanî ye ji vir pênç sal berê min pirtûka wî ya bi navê pirsgirêka kurd xwendibû jixwe pirrî tiştên wî ne li gorî min bû ne jî li gorî berjewendiya kurdistanê bû bi çavekî umetxwaz û capîtalîst nêzê pirsgirêkê dibûn wek mînak di cihekî de gotibû 'di vê sedsalê de êdî girîngiya fransizî jî hama bibêje nemaye di hemberê îngîlîzî de têk diçe dem dema entegrasyon û globalîzmê ye lewma zimanê kurdî pirr girîng nîn e êdî gava ku bi zimanê zikmakî perwerdehî bên dayîn jî ji bo ku kurd jî ji dinê îzole nebin divê tirkî jî her dem bizanibin' sedî sed nayê bîra min lê kêm zêde wisa digotin.. yanî camêr dixwaze bibêje çi? dibêje ku kurdiya xwe jî hîn bibin lê zimanê we yê entelektuelî bila her tim bi tirkî be her gav di bin siya tirkiyê de bêhna xwe bidin.. na loo!!! hadê em bibêjin ku globalîzm heye û zimanekî bi tena serê xwe besî kes û civatê nake, wê demê çima bi tirkî? wê demê ez jî herim îngîlîzî hîn bibim qene mineta me ji hev tune ye.. girîngbûna zimên, girêdayî zimên nîn e. ew neteweya ku ji xwe re zimanekî bijartiye çi qas bi pêş be zimanê wê jî ewqas girîng dibe di rojhilata navîn de kurd çiqas bi pêş bikevin ziman jî ewqas bi pêş dikeve û girîng dibe belkî ji we re piçikek xeyalî were lê eger ku ez nikaribim xwe ji globalîzmê îzole bikim ez ê ji nava globalîzmê re bi rengê xwe hewl bidim ku giraniya xwe jî pê re bibim ne wek xulam û ne jî ji neçariya xwe razî!



2014.01.24-02:51 | ferhenga şikestî

12. wekîlê kurd ê bi rastî jî wekîlî û temsîliyeta hesasiyet û hîsîyatên gelê kurd û gelên kurdstanê dike ye..

di axaftina xwe ya vê dawiyê ya di meclîsa tirk de mesele aniye ser metnên deşîfrekirî yên qeydên axaftinên telefonên mûteahîdên nêzikî hikûmeta akpê ku bi destpê parlementerên chpê li meclîsê hatibûn belavkirin.. di axatina xwe de balê dikişîne ser axaftina di navbera mehmet cengiz û hayredin özaltın ku di nav axaftina xwe de çêr û sixêvên faşîzane dikin kurdan û dibêje evan mûteahîdan gelek îhaleyên li bakurê kurdistanê û yên li başûrê kurdistanê standine, nanê kurdan dixwin û dijûn û heqaretê li kurdan dikin..

bang li recep tayyip erdoğan û mesûd barzanî dike û dibêje, bila îhaleyên ku ji bo van herdu mûteahîdan hatine spartin werin betalkirin û bila nehêle ku nan ji ax û xaka kurdistanê bixwin..

berî çend hefteyan jî dîsa li ser kursiyê meclîsa tirk digot çi îşê mûteahîdê ehlê rîzeyê li wanê heye? demekî dema ku ez şîrketeka gaza xwezayî de dişixulîm, me îhaleya çêkirina tesîsata gaza xwezayî ya xaniyên ku tokiyê jibo mexdûrên erdhêja wanê dabûn çêkirin girtibû ser milê xwe.. mûteahîdê hemû tokiyên li wanê yên ji bo mexdûrên erdhêja wanê dihatine çêkirin yekî rîzeyî bû..

neyse tu hêviya min ji teyyîbê sergolik tunîne ji xwe lê hêvî dikim ku mesûd barzanî guh bide van tembî û tewsiyeyên altan tan û van mûteahîdên nankor û bênanûxwê ji kurdistanê biqewirîne..



lînka nûçeyê: http://www.avestakurd.net/nceyn-rojane/binrin-ji-kurdan-re-ci-dibjin-h5552.html



2014.02.19-15:17 | endazer

13. li gorî nûçeyeka basnewsê, di beyaneka xwe de gotiye bdp û kcd dixwaze bal û dîqeta xelkê bixelitîne, çend kes û kûs bi ser navê kcdê bi derew û neweyiyan xelkê dikişînin kolan û meydanan, û ev saleke serok û rêveberên kcdê bi Înisiyatîfa xwe tu îş û emel nekirine

bi kurt û kurmancî dibêje protestoyên ku bi kampanyaya #hevseldekatliamvar li ser twitterê jî tê birêvebirin manîpûlasyonek e, dibêje linav baxçeyên hewselê bi xwe de tu plan û projeyeka Îmar û înşaatê tunîne, dibêje eger bdp û kcd û siyaseta kurd ya li bakurê kurdistane ya pêgirî pkkê dixwaze balê bikişîne ser talana coxrafya û ekolojiya diyarbekirê, bipirse bê kî çawa izna îmarê daye Înşaata li ser kırklar dağı-yê, kî izna îmarê daye înşaata nexweşxaneya universal-almanê ku li ser qada ku şêx seîd û hevalên xwe lê hatibûn sêdarkirin, kî izna derxistina quma li nav baxçeyên hewselê yên li ber qeraxê çemê dîcleyê da şîrketan bi egera çêkirna çewlîka masiyan?? http://goo.gl/fW6p48



2014.03.03-16:05 | endazer

14. mîna barana havînê çarî di cîhê kî de derdê û rojevê li nava hevdu dixê .temam kekê min tu di daxuyaniya xweda mafdarî lê hata roja îro tu li kudere bû gelo?êdî çê û xirab cîvak li xwediyê baxê hevselê derketiye tu jî alîkarî bide û paşê jî wan pirsgirikê din jî bîne ziman.ji ber wî yekî ew gotinê wî yen dawî jidil nabînim.



2014.03.03-21:34 | newenda

15. sîyasetmedarê ku li çapemeniyê rexneyên tûj li ser bdpê û hdpê dike. bawer dikim ku di nav partiyê de rexneyên tûjtir jî dike. hêviya min tine ku careke din bibe namzet lê belê gelekî kêfa min jê re tê û dixwazim her û daîm di nav partiyê de bimîne.



2014.04.24-19:53 | oxir

16. di bdpê de dengê û rengê herî resen û serbixwe ye. ez ji samimiyeta wî bawer dikim. loma, bi ya min ger partiyek ava bike wê hinek zorê bide bdpê. heq jî dike. ew jî dike, bdp jî.



2014.04.24-21:27 | simurg56

17. siyasetmedarê ku ez bawer im beşdarê hdp'yê nebe. jixwe cara ewil jî ji vê projeya ehmeqane nerazî bû her gav bi lêv dikir. dema ku daxuyanî an jî gotinên wî dixwînim dilê min rehet dibe. çendîn ku bi ya wî nefikirim jî, di nava siyasetmedarên me de herî rastgo û serbixwe ew e.



2014.04.24-23:47 | ferhenga şikestî

18. siyasetmedarê ku bi ya min wê dev ji tevgera azadiyê bernede û tevlî hdpê bibe. ji hdpê re pêwîst e.



2014.04.25-00:16 | brusk56

19. ger înîsiyatîfa azadî bibe parti, dixwazim veke mirovek heja altan tan jÎ tewlÊ wÊ partiyÊ bibe.



2014.04.25-00:33 | cinorek

21. berê rehberiya turîstan kiriye.



2014.11.16-21:24 | simurg56

22. siyasetmedarê ku min digo qey piştî avabûna hdp'yê û jiholêrabûna bdp'yê dev ji vî îşî berde û neke li pey hdp'yê

belkî ji ber konjonktur an jî rewşa heyî ya dijwar an jî ji ber bêgaviyê gotinên xwe daqurtand.. lê min dixwast derbasî hdp'yê nebe, piştî vê bûyerê piçek jê sar bûm..



2015.01.13-22:55 | ferhenga şikestî

23. simbêlên wî û pora wî wekê sîxên jûjî ne..

û li amedê li sîteya dicle vadisi evleri, xaniyên deşta dîcleyê, xaniyekê wî heye, projeya tesîsata gaza xwezayî ya xaniyê wî min çêkiriye, ji ber ku hingî ne li malê bû nebû nesîb em hevdu nas bikin.. di heman sîteyê de xaniyê mehmet galip ensarioğlu jî heye..




24. xuya ye ku hdp'yê wî weke namzet nede nimandin. ew tiştek bi xêr. bi wê şeklê hdp ji mirovên rind yek bi yek arî dibe. her bijî ertuğrul kürkçü.



2015.04.03-17:28 ~2015.04.04 16:23]| cinorek

25. min berê jî gotibû û niha jî jî dibêjin; heyfa wî bû ku li rex sirri sakikî yê ku dibêjê rêzeke bêsînor li ber ataturt û ismet inönüyî digirim, siyasetê dikir..



2015.04.03-19:23 ~19:24]| ferhenga şikestî

26. dibêjin selahattin demirtaş jê re gotiye di vê hilbijartinê de em te nakin namzed.. mala wan ava, ev bûn sê hilbijartin ez di hilbijartinan de deng didim.. di her sê hilbijartinên borî de ligel hemû kêmasî û xeletî û heta belkî dilpîsiyên hdpê min dîsa digo nalel şeytên û min dengê xwe dida hdpê.. ji bo vê hilbijartinê jî dilê min li ser hdpê wasewas bû, mala wan ava bi vê biryara xwe argûmentek saxlem dan dest min ku ez dengê xwe nedim wan..



2015.04.04-09:30 | endazer

27. (bnr: altan tan bahane deng nedan şahane)



2015.04.04-12:46 | nazim tolhildan

28. hdp xetayek mezin kiriye ku wî nekirine namzed. Ji ber ku sempatiya pirî kurdan ji ber vî zilamê şiqitîbû ser hdp. Dîsa jî ku qeza û bela dernekevin ez ê vê carê jî dengê xwe bidim hdp. Heya careke din xwedê mezin e.



2015.04.04-14:24 | ceso

29. wek nazim tolhildan jî gotiye ku altan tan bahane ye.

jixwe dijberên hdp'yê jî bi kêrî pîvazan jî nayên, û ev yek ji wan re bû bahaneyeke pûç û vala...

henek kuro henek, çi kêfa we hat newsa?*



2015.04.04-14:35 | ferhenga şikestî

30. Dîs bihata nîşandan wê başbûna...



2015.04.04-14:35 | lalûte

31. altan tan bi xwe dibêje hemû axaftinên xwe dê bihêle piştî hilbijartinê, êz û hûn çima wisa bêsebr in. HDP ne ji ber oldariya wî ne jî ji ber rexnedariya wî , wî vê carê nake namzet. Na HDPê de kesên xwedî nêrînên wî dîsa pir in.



HDP, pariteyeke çepgir e, ev tekoşîn bi keda tevgera Kurd e, ew dilê xwe ji bo suniyan,asuriyan,elewiyan û partiyên din yên kurd û tirk vedike û heqê biryarê ya HDPyê.



Cara din Altan Tan bû Şerafettin Elçî bû vê carê Kardi Yıldırım e, Fevzî Bilgen e HDP ne partiya wan e tenê ji bo wan jî vekiriye ewqas.. Altan Tan jî hezar cara ev rastî gotiye.



ha altan Tan bibe endam baş e an ne baş e? ez dibêjim baş e. Lê divê 5 salan jî bê ku wekîl be xwe bide ispat kirin ku ew HDPyî ye.



2015.04.04-14:46 | bijêrvan

32. yê ku beriya 5 salan dema gotibûn wê ji hdpê bibe namzetê amedê ez gelek kêfxweş bûbûm. dema min duh bihîst ku vê carê nabe namzet ji 5 sal berê kêfxweştir bûm.



di hilbijaritinê de min reya xwe da wî. min di hilbijartina borî de 2 rey bikaranîbû. meseleyek dirêj e. ew mijara peyamek din e. min yekî li baglara amadê bikaranî ku nemzeta me nursel aydogan bû, ya din jî min li sûra amedê bikaranî ku li wê derê jî namzetê me altan tan bû. min reya xwe da van herdûyan.

wê demê min nursal xanim qet nas nedikir û dilê min jî lê germ nebûbû. 5 sal ser de derbas bûn, min dît ku weke siyasetmedarekî kêr tu tiştî nayê, ne hêjayê parlementeriyê ye lê hezar caran ji altan tan çêtir e. erê hezar caran ji altan tan çêtir e.



ez gelek dixwazim ji gelek derdorên cûda namzetên me hebin. ez ne mirovek oldar bim jî namzetên me yên oldar hebin wê gelek keyfa min pê xweş bibe. namzetiya altan tan jî beriya 5 salan bi vê fikrê pêk hatibû. lê mi di van 5 salan de dît ku altan tan hdpê weke ker û kerîzan dibîne. him bi reyên me dibe parlementer û him jî di her axaftina xwe de ji akpê zêdetir me rexne dike !

di her bernameya ku beşdar dibû, serî de digot ez ne pkkî me, tu jê bipirsî wê bêje ez ne hdpî me jî lê mêro ji ber ku "carek din" weke namzet nehatiye nîşandan dixeyide jî.

wextê bûyerên kobanê, derket li ser televîzyonan weke akpiyan hdpê rexne kir û hdpê weke berpirsyarê bûyeran nîşan da. 40 kesên ku dewlet kuştibûn, kobanêya ku hindik mabû bikeve destê dijmin ne xema wî bû. medyaya tirk dev ji 40 kesên hatî kuştin berda bû, qet behsa wan nedikir, heta êvarê behsa ew 2-3 hîzbûlşeytanên li amedê hatî kuştin dikir û hemû bûyer heçko sûncê selehattin demirtaş bû propagandayê dikir, altan tanê me derketibû digot hdp xeletî kiriye nizanim çi. yaw ew mirov e ku digot ez mhpê pîroz dikim ji ber tevgera wan a di van deman de û ez hdpê rexne dikim agir geş kiriye.

tu ji kurdistaniyên me bipirsî wê bêjin divê saziyek tenê ya dewletê nemîne li kurdistanê. wan deman, gel rabû ser xwe beriya dijmin, altan tan derket me rexne kir.



li google'ê "altan tan eleştirî" dinivîsim ev pêşniyariyên lêgerînê derdikeve pêşberê min ;

"altan tandan partisine agir eleştiri"

"altan tan bdpyi eleştirdi"

"altan tan dtkyi eleştirdi"

di nûçeyan de jî hûn dikarin bibînin, altan gotiye şaredariyên bdpê baş naşixûle û nizanim çi û çi.



heqqet çi karê vî zilamî hebû di nav bdpê de 5 sal in ? û ya giringtir, ev zilam çi dixwaze bike 5 sal din di nav hdpê de ?



ger vê carê dîsa namzet nîşan bidana ew ê tam kerîtî bûya û ez ê gelek pê xemgîn bûma. lê elbet min ê dîsa reya xwe bidayê. mirovê ku di nav partiyekê de siyasetê dike divê hinek berjewendiyên partiya xwe bifikire. tu derkevî li ser televîzyonana weke parlementerekî hdpê, her û her hdpê rexne bikî, qusîra me nenêre cihê te tune ye di vê partiyê de..



2015.04.04-15:07 | brusk56

33. zanabûna Altan tan bixwe partîyêk e,belkî zemanêkî partîyêkê ava bike,kemasîyeke mezin çebu ji hdp re û ez vê jî bejim ez denga xwe ya dawi didime hdp.



2015.04.04-15:24 | hûteheftserî

34. dema altan tan hatê partîyê, beşdar bû ez pir kehfxweş bibûm. ji ber ku mirovên me pir olperestin bixwe ez jî wisa me.min di got mirovên rexneyên xwe ji hdpê ra ku dikin bi rastî kurden me digotin nizam bdp-hdp ji olê durê, devê van da navê xwedê dernakevê carekî negotine inşallah maşlallh falan bêvan.neysê min got altan tan hat mirovên me edî nikarin behane hincet bivînin ku dengên xwe nedin hdp.wisa jî bu hatina wî nav civak da xweş hat dîtin.ger ku hdp altan tan namzed nîşan nede gere em ji xwe qûna kesîda girê nedin û ji bo kurdan û kurdayetîye kîjan rê xweş be em ser wî rê ye bimeşin



2015.04.04-15:39 | quşxaneli

35. çi dikim çi nakim kêfa min jê re nayê. ger meriv rêvebirinê bide destê wî ew dê şerîatê bîne. mirovekÎ wisa ye. herçiqasî xwe nerm bide xuya kirin jî ez bawer dikim ku ew mirovekî wisa ye. ez qala rexneyên wî yên li hember hdpê nakim lewra li jor brusk56 xweş vegotiye. mêrik li hember partiyê ye hdp naxwaze wî bike namzetê xwe. de îja nebêjin nizanim hdp wî nekiriye namzet êdî argumenteke minî saxlem çêbû, nizanim hdp wî nake namzet loma partiyeke boş belasebep e. mêriv ji hdpê hez nake yabo, meseleyeke evqas hêsan e..



2015.04.04-16:18 | mergehez

36. tew lo lo. kenê min ji rexneyan hat.

ji bo partiyeke yê herî girîng divê ne grêdeyaî kesan be. ji wê girîngtir doza wê û tevgera wê ya dîrokî ye. altan tan çû, wê yekî din were. bes.

çi hewceyî gengeşîkirinê. divê me re kesê ku wê were kî ye û karaktera wê/wî çawa ye, bizanibin û wê demê bi muqayeseyî altan tan bike û rexneyên dîtir bikin.



2015.04.04-20:10 | biruya hayao miyazaki

37. jiber ku êdî hdp ya tirkiyê girêdayî çi dozên kurdî nîn e,bi tenê kes girîng in di wê partiyê de.altan tan jî yek ji wan kesan bû ku ji bo hdpê pîçek jî bît kurdînî lê zêde dikir.anko çûyîna wi dê ji bo hdp ê bibît kêmbûna re'yan.welhasilê kelam piştî ewqas îttîfaqa hdpê bi xwe ve rît.



2015.04.04-20:15 | vêca çiyeeee

38. kesên ku di hefteyê de 7 roj û di rojê de 24 seatan qal û behsa demokrasî û pirhêlî û pirdengiyê dikin û serokên partiyên dî ên tirkan bi despotîzmê sucdar dikin, ji rexne, gotin û dijberiya altan tanî eciz bûne..

dema ku feraseta marivî ne berfireh be rewşên sosret ên wehareng jî li marivî diqewimin..

heke rê û mebesta marivî azadiya kurd û kurdistanê be, mariv nakeve li dû tiştên erzan û pûç û piçuk ango divê mariv bi vê asoyê li vê meseleyê binihêre; gelo altan tan jidil e? gelo altan tan girêdayî nirxên gelê xwe ye? gelo altan tan ji siyasetê fêm dike? gelo altan tan li hemberê hessasiyetên gelê xwe serwext e? gelo hebûna altan tan ji bo azadiya vî gelî kêrhatî ye? ez bi dilekî rehet û bi hêşekî maqul dikarim ji bo van pirsan bi derbekê de bêjim erê, erê, erê!

nexwe problem çi ye?

problem ew çepgirên tirk ên ku piştevaniya hdpyê dikin, ji altan tanî eciz in.

ji ber ku weka aysel tuğluk tucar negotiye ataturk bo me motîfekî xelasker ê gelen bindest e

ji ber ku weka hasîp kaplan tucar negotiye di derbarê îslamê de ramana me û artêşa tirk wek hev e

ji ber ku weka sirri sakik tucar negotiye ataturk û inönü mirovên rêzdar in û ez rêzeke bêserûber li ber wan digirim..

erê, hemî mesele ev e..



2015.04.04-22:41 ~22:46]| ferhenga şikestî

39. - yekî derheqê wî de gotiye altan tan me wekê ker û kerîzan dibîne, esil hdp altan tan û hilbijêrên xwe yên dîndar ker û kerîz dibîne.. di hilbijartinên borî de li amedê heta belkî di nav hemû wekîlên hdpê de yê herî zêde deng standî altan tan bû.. cara ewil dewla serê altan gelek kurdên dîndar dengê xwe dan partiyeka li ser xeta pkkê û dîsa gelek kurdên dîndar yên ji berê de dengê xwe didin partiyên li ser xeta pkkê jî cara ewil bi dilxwazî û bi hemdê xwe dengê xwe dan namzedekî.. belkî sedî %80-90 hilbijêrên hdpê misilmanên sunî ne û dîndar in û ne ji ber îdeolojî û siyaseta pkk/hdp belê seb xatirê zarokên xwe yên di nav refên pkkê de bêyî ku li siyaseta hdpê bnêrin dengê xwe didin, lê ji ber ku hdp van hilbijêrên xwe wekê ker û kerîz dibîne, dibêje em kî jî deynin ber wan, dengê xwe nakin, wê dengê xwe bidinê wekê ku li kurdistanê qela namzedan rabûbe diçin ji quzzê kerê xelkê tînin dikin namzed..

- rast e altan tan ne pkkî ye û tu carî jî min ne bihîstiye gotiye ez pkkî me, ez jî ne pkkî me, ji xwe dema hdpê teklîfa wekîliyê jê re birî jî ne pkkî bû û di hemû axaftinên xwe de xwe ji pkkê berrî dikir.. çawa niha dengîr mîr mehmet firat dibêje ez ne pkkyî me û ne jî hdpyî me lê ji ber ku ez pêwist dibînim hdp bide ser benda hilbijartinan ez jê bûme namzed.. ewî jî ji bo ku hdp bikaribe li meclîsê komekî ava bike ku hingî eger xelet neyê bîra min şert 20 kes wekîl bûn, ligel şerafettin elçi çend kesên din ên ne pkkyî namzediya xwe danî..

- altan tan li kû cihê xwudê siyaset kiribe, tişta rast zanî gotiye, tu tişt ji xwe texsîr nekiriye, milli selamet, saadet, hadep û niha jî hdp.. ji bo hinek mûrîdên ku îradeya xwe dane dest serokên xwe ev tişteke nedîtî ye, ji ber wê heyîrî dimînin.. ji xwe tişta ku li cem altan tan, xelkê hejê dikir, ew bû ku li kû cihê xwudê kêmasî û an şaşiyek dîtibiya digot, ji ber vê tebîeta wî apo jî tê de kesî nediwêrî bela xwe lê bide, ji bo nimûne dema osman baydemir, şaredarê amedê bû, demekî gotibû, modeya çekan rabûye, divê em meseleyên xwe êdî bi siyasetê safî bikin, ocalan di hevdîtina xwe ya heftane de ji bo baydemir gotibû, ew ''cîgulî'' xwe çi dihesibîne, li amedê ciwanên wisa hene ku dikarin devê wî biçirrînin.. piştî van gotinên wî baydemir nekarî tiştekî bêje, serê xwe kir di ber xwe de, carekî dî jî ji xwe pêjneke muxalîf jê derneket.. lê ligel hemû rexneyên altan tan, tu kesî nediwêrî dengê xwe lê bilind bike an bela xwe lê bide.. axirê ji ber vê taybetiya wî ya rastbêj ango ''dobra'' xelkê hejê dikir û qîmet didayê..

- erê rast e şerîetxwaz e, herkesekê ku bawerî bi muhemmed pêxember û bi quranê anîbe mecbûr e yanî li ser ferz e ku şerîetxwaz be, şerîet ew hiquq e ku xwudê di quranê de ji bo mirov jiyana xwe ya şexsî û ya civakî pê durist bike bi riya quranê û hedîsên pêxember nazil kiriye.. nifşên nû yên meyla wan li ser pkk û hizbên din ên sekûler ve ew qasî ji rastî û realîteyên bav û bavpîrên xwe dûr ketine, dema diçin bajarekê tirka û vedigerin mala xwe li kolanekî tenûrekî bibînin, devê xwe beş dikin û dibêjin ev çi ye? dêûbavê wî/wê rojê 5 dana nimêj dikin, lê tu ji wan bipirsî fatheyê ji ber nizanin.. diya wan pêçayî ye, lê dema keçikekî pêçayî dibînin mehdê xwe tirş û tehl dikin. dema navê şerîetê seh dikin dibêjin qey rojê bîst û çar saetan destê xelkê jê dikin, xelkê didin ber kuç û keviran, diricimînin..

- hinekan jî gotiye altan tane nebe, şûna wî çend kesên din ên wekê huda kaya, ayhan bilgen û kadri yıldırım hene.. li ber dilê min tu qedr û qîmetekê wan nîne, gava dî min li twittera kadri yıldırım nêrî camêr çawa twitter vekiriye, gotineka öcalan twîtandiye, huda kaya ji xwe nanê sêlê ye, duh ulkucû bÛ, îro hdp û xwudê zane siba wê bi kî re derkeve? piştî ku hdpê di vê hilbijartinê de bi ser navê bûna partiyeka tirkiyeyê ew qas kesên çepgir û marjînal ku tu hemÛya deynî ser hev ne ji tirkan û ne jî kurdan têra wekîlekî nikarin deng bistînin, kir wekîl gelek kes ên wekê min ligel acizî û nerihetiya xwe ya ji vê sitaseta şaş ya hdpê seb xatirê altan tan xwe radigirt, dîsa me gelekan digo tişt nabe em ê di vê hilbijartinê de jî dengê xwe bidin hdpê, dirêj nekim altan tan partî konsolîde dikir, balansa serê partiyê yê îdeolojîk û gewdeyê partiyê yê edetî li hev dianî..

- di nav hdpê de ez bawer nakim yekî bi qasê altan tan demokrat hebe, sırrı süreyya önder bi xwe di bernameyka tvyê de wiha dibêje.. di meseleya wênenegirtina ligel komeka lgbtî de jî ji vir heta cem xwudê mafdar e, ya yekê tu kes ne mecbûr e bi tu kesî re wêne bigire, û ya didoyê jî hilbijêr û hejêkerên altan tan hemû jî dîndar in û tiştekî wiha ji altan tan qebûl nakin..

-- em bînin ser hev, ji ber ku altan tan yekî dîndar e û ne mûrîd e, tişta rast zane dibêje, hinek mûrîd çavê xwe jê bar nakin, ew dibêjin me çawa îradeya xwe dabe dest divê ew jî wekê me îradeya xwe bide dest..

-- û dawiyê vê bêjim ew kirasê ku berî sed salan kemalîstan ji kêfa dilê xwe re fesilandibû û bi darê zorê li xelkê dikir çawa jê negirt, çawa dema ew darê zor û zilmê biçekî sist bû xelk cihde hatin cihê xwe û ev pêncî sal in kemalîst rûyê desthilatdariyê nabînin.. ew kirasê ku evdoîstan fesilandiye jî jê nagire, xelk kengî keysa xwe jê bîne, wê wî kirasî piçûparî bike.. ev tewecûha li cem xelkê ya ji bo altan tan jî nimûneyên vê meyl û daxwazê ne.. li hêviyê bin!



2015.04.05-03:20 | endazer

40. kesê ku di hilbijartina 2011an de ku min jî dengê xwe dabû, weke hatî gotin, di nav namzetên hdpê de nebûbû yekemîn. hatip dîcle jî leyla zana jî ji wî zêdetir rey standibû.



(bnr: ji quna xwe derxistin)



2015.04.05-09:26 | brusk56

41. yê ku hebûna wî tu tişt li me zêde nekir û çûyîna wî jî wê tu tiştî li me nede wenda kirin.

tenê wê ji bo hinek dijberên hdpê ku ji bo wan her tişt hêcetek e ji bo dijberiyê, melzemeyek derkeve ew qas.

yaw hinek jî derketine dibêjin pirdengî, demokrasî nizanim çi. çi qas komîk in yaw. dema mesele bibe dijberî mirov aqlê xwe wenda dikin. bı ser navê pirdengî û demokrasiyê kî kesên ne ji xwe ji xwe re dike rêvebir û namzet. ka here ji mhpê re bêje ez kurdek welatparêz im min jî bikin parlementer bila pirdengî çêbe. nexwe çima partî hene ? û hemû ji hev cûda ne ?

nexwe em herin mehmet metiner jî bikin parlementer. ê ma demokrasî ye divê ew jî bikare rexneyan li hdpê bike newsa ? wele mehmet metiner ji altan tan hindiktir hdpê rexne dike. ew zêdetir heq dike bibe hdpî.

yekî jî derketiye gotiye apo û hdp newîre di derbarê altan tan de biaxive tiştekî jê re bêje.

hahahah * erê erê tu profesorê siyasetê yî.

di her dema ku partiya te ket tengasiyê de, derkeve li ser televîzyonên dijmin, partiya xwe "bifroşe" paşê were bêje ka namzetî. na bavê min na. em te naxwazin.



2015.04.05-09:41 ~09:43]| brusk56

42. dema ku em dibêjin bi şeref vîn û îradeya we ya azad û serbixwe nîn e, hûn hişaza û têgihîştî nîn in, ji ber van gotinan gelek sempatîzokên me yên nûgihîştî, xwe dînomîno dikin, dîn û har dibin. ji dêvla ku jargon û argumantên nû peyda bikin û me bi retorîkên xwe yên tekuz bidin ber şerman, dîsa mîna band û plaqeke xirakirî, dubare, sêbare û dehbare heman tiştên riziyayî tînin li ber însanan. êdî dilê min ji tezên we dixele.

camêr mîna zarokekî pazdeh salî radibe û dibêjê 'here ji mhpê re bêje ez kurdek welatparêz im min jî bikin parlementer bila pirdengî çêbe. nexwe çima partî hene ? û hemû ji hev cûda ne ?

nexwe em herin mehmet metiner jî bikin parlementer' falan û bêvan..

(bnr: tir li kû das li kû)

dema ku apo pesna altan tan dabû, kes newêribû jê re tiştekî bigota. ez vêya meraq dikim, gelo siberoj apo derkeve û bêje oxlim hûn ji min fêm nakin, hûn çi gû ne ku altan tanî nakin berendam? we ji kê destûr girtiye? cihda wî bikin berendamê hdpyê!, gelo partî wê çi bike û sempatîzokên me yên dilnazik, mêjîsivik wê çi bêjin? erê walle hûn ji wî tiştekî fêm nakin lê hûn ji tiştekî jî fêm nakin..

kesên ku dibêjin zirara altan tanî ji bo partiyê çêbûye û mehmet metîner jê çêtir e, bila ji kerema xwe re çend mînakên sexlem di vir de rêz bikin, da ku ez pê qanih bim, yeqîn bikim..

min tucar baweriya xwe bi demokrasiya temsîlî re neaniye, demokrasiya bi vî şeklî bi tenê xapandin e, lê hdp û kesên ku bawerî bi hdp'yê tînin her gav qala girîngiya demokrasiyê dikin lewma ez dibêjim ma we di kû derê de rêya xwe şaş kirin? aqilmendekî jî mhp û hdpyê dayiye berhev, jixwe ez jî behsa vêya dikim* tu ferqa hdp û mhp'yê nîn e, wa ye tirşikvan bixwe jî bêhemdê xwe îtiraf kir*

qenebî mhp nabêje, em pirrdeng in, pirhêl in azadixwaz in, quzzulqurt in falan, we peyva demokrasiyê di devê xwe de kiriye bênîşt babam..



2015.04.05-11:02 ~11:07]| ferhenga şikestî

43. parlamenterekbaş bû. di gûftûgoyên li tvyan de, dikariya bersiva herkesî bide û argûmanên wan wan têk bibe. ji ber vê yekê ji bo partiyê, kesek pêwist bû. hê jî pêwist e.

erê gelek caran rexneyan li partiya xwe kiriye. lê ma gelo çi zerara vê yekê heye? ma wê mirovên xwediyê kîjan baweriyê bibêjin "aha altan tan hdpê rexne dike nexwe em deng nedinê"?? na kes wisa nebêje. wê yên oldar bibêjin, erê hdp wisa ye lê binêrin altan tan bixwe, li gel rexneyên xwe dîsa jî di partiyê de ye. nexwe em ê jî wisa bikin.

ma wê kîjan hilbijêrê hdpê yê çepgir bibêje "ji ber altan tan em deng nadin hdpê"? kes nabêje.



rewşa wî piçekî dişibe ya bulent arinç: hêvî dide muxalefata nacxweyî lê nahêle ev hêvî bibe serhildan û parçebûn.



di mesela çalakiyên kobanê de, jixwe selahattin demirtaş ji hemû partiya xwe dilsar bibû û gotibû baş li min xwedî derneketin. yanî ev ne tenê kêmasî/xeletiya altan tan bû.



dawiya dawîn, hebûna wî gelek tiştan li partiyê zêde kir. lê heta ku nebe abdullatif şener û îdrîs balê me; çûna wî nabe sedema kêmbûna dengan.



2015.04.05-11:19 | simurg56

44. Mebûsê hdpê yê ku li gor gotegotan hdpê wî dîsa kiriye namzet. Eger ku rast be ev şerê çend rojê ku di nav tirşikvanan de diqewime wê li hewa bimîne. De hadê çavê we ronî bû. Niha daxuyaniyekî resmî tune lê bi Îhtîmalek mazin rast e. Ka em ê binêrin wê çi xeber derkevin

Here lînkê



2015.04.06-22:11 ~22:12]| ceso

45. li gor gotegotan û ji kesên nêzî wî wê dîsa ji hdpê bibe namzet û dijberên tevgerê û hdpê yên ku va çend roj bû xwe ji ber altan tan didirandin ka wê li ser vê çi bêjin. de hadê vêca va altan tan jî bû namzet de vêca hûn ji bavê xwe ne hûn nadin hdpê.

Û tişteke din digotin altan tan ji kotaya îslamê ye, ew ji ber îslamî ye jê derxistine filan bêvan xeberek ji bo wê ji kotaya îslamê vê carê ne yek 5 heta 6 kes hene, altan tan, huda kaya, miftûyê berê yê Amedê, ayhan bîlgen...



2015.04.07-01:26 | xendekî

46. Ser xêrê be. Dîsa bûye namzet tew ji amedê. ev biryar pir kêfa min anî. Ji bo hdpê dengek jî dengek e.

Here lînkê



2015.04.07-12:42 ~12:42]| ceso

47. bi qasê xuya dike berxwedana piştgirên altan tan biserketiye, di vê berxwedanê de dilê hinekan ma, hinek li ber lingan çûn, lê altan tan mûyeser bû. îcar niha dema ji nû ve avakirina altan tan e.



2015.04.07-12:48 | xwînhingivîn

48. bi rastî altan tan kesekî hêja ye. ji ber ku di şexsiyeta xwe de kurdan temsîl dike. tiştekî cuda di navbera nêrîna gel û nêrîna wî de tune ye. ser xêrê bê.



2015.04.07-13:17 | malmirato

50. Ji ber ku dizane cardin bi reyên apociyan nikare (ji xwe pê yên din qet nikare) bibe wekîl serê vî kerî bikim ku ew dîsa wekî namzet bê nişandan û bibe wekîl dê rexneyên dijwartir bike.



Di nava HDPê de cî digire û dibêje HDP zêde girîngiyê dide çepgiran. Malnemîrat ma HDP ne çepgir e tu çi jê dixwazî. Oldaran deriyê xwe vekiriye tu hîna jî newekirî yî.



2015.04.07-13:38 | bijêrvan

51. êdî tirşik li ser siyaseta kurdistanê bi tesîr e. ew tiştek xweş e.

we dit rexne kirin çi tiştek sazkarî ye. bona rehetsiziya ku ez sebep bûm bebexşîn. ta vaxtê diger rexne tûne ye.



2015.04.07-18:25 | cinorek

52. nîşaneya bandora tirşikê li ser siyaseta kurdistanê ye. ma ne wisa buya di deqeyên dawî de çima wê guherîneke wisa giring pêk bihata. dêmek hdp giringiyeke mezin dide reya endazer.



2015.04.07-19:31 | azadixwaz

53. altan abê li amedê di rêza pêncemîn de ku îhtîmala hilbijartina wî teqeze weke namzed hate nîşan dan.Yanî dema bê jî parlementerê amedê ye.



2015.04.08-01:03 | seydayê_peyvan

54. Mirovek kesayetiya xwe tenê bi awakî partiyek dihesibîne û wilo nîşan dide. Ango rêxistinî tevnagere û Gora serê xwe diçe . lê mirovek jêhat e..



2015.04.08-10:40 | xwenas xwezan

55. aniha li ser cnn turkê diaxive.

di meseleya rakirina wezareta diyanetê de piştgirî dide partiya xwe û bi zimaneke gelek vekirî diyar kir ku girêdana olê ya bi dewletê ve li gorî her çar mezhebên mezin jî heram e û nabe ku tiştek wisa hebe. bi mînakên dîrokî jî vê yekê pesend kir.

di ser de jî kovarek berî 22 salan derxist û nîşan da ku tê de nivîsên wî jî hebûn lê ya herî girîng tê de nivîsên mehmet metiner û yalçın akdoğan yên di derbarê rakirina diyanetê de, hebûn.



vê jî têrê nekir, gef li diyanetê û tevahiya akpê kir ku hemû bi hev re werin û kîjan qenala televîzyonê bixwazin li ser wê televîzyonê, bi wî re vê meseleyê gûftûgo bikin.



aha tam jî ji ber vê yekê pêwist e ev zilam ji hdpê neçe.



2015.05.07-22:38 | simurg56

56. endamê hadepêye merivek bi şerefe.





not: entry yek dinjî zêde bû malla xwedê hezar car ava







2015.05.07-23:37 ~23:38]| shorbevan

57. parlementereke hdpê yê amedê. gorî şandiyeke li ser facebookê gotiye; ey tirkêji bo kurdan dibêje zuriyeta ermeniyan, wextê hhun hatîn anatoliyayê hun bê pirç û çav-kişandî(?) bun, qet we li neynikê nenêriye? ka kî zuriyeta ermeniyan e?



jêrenot: ez zêde jê ne bawer im ku tişteke wisa gotibe, û min li dereke din nedît.



2015.09.03-00:17 ~00:26]| azadixwaz

58. (bnr: here lînkê)



2015.09.03-00:19 | shorbevan

59. min ne bawer e tiştekî wiha pûç bêje...

sosyal medya bi taybetî facebook cihê manîpulasyon û dezenformasyonê ye gelek şair hene ku gotinên ne aîdî wan weka ku yên wan bin tên parvekirin kes jî zehmet nake û lênakole bê ka bingeha wê heye yan na..

xwudê hîfza mêrê ji trollan bike



2015.09.03-00:24 | ferhenga şikestî

60. ê ku wextê di tirşikêde mijara wî tê vekirin li alê rastê di belki ev jî bala te bikişîninde tansu çiller derdikeve ye. ez li ser fikirim ka çi tiştên wan dişibin hev. ji xeynî "tan"ên wan lamên wan jî dişibin hev ha. tirşiko! te ez kenandim bila xwedê jî te bikenîne.



2015.09.03-00:30 | azadixwaz

61. wekîlê hdp'ê ye, lê carinan rê ya xwe şaş dike û mirov dibêje gelo dijî hdp'ê siyasetê dimeşîne.



2015.11.10-10:40 | nazim tolhildan

62. yê ku carinan gotinên berevajî dide, yên dijî hdpê an jî pkkê.

vê dawiyê jî daxûyaniyek daye vê carê ne li dijî hdpê ye, tenê pkkê rexne kiriye. cara yekem e ku ez daxûyaniyekî wî ê bi vî şeklî dipejirînim.

êdî divê pkk dev ji şerê nav bajêr berde. we mala xelkê xera kir !



2015.11.10-13:52 | brusk56

64. misilmanekî muhafezekar û ji ber vê jî qurbana nakokiyên navbera îslamê û têkoşîna neteweyî



2015.11.10-17:04 | hola êzîda

65. li gor van nûçeyên dawî piştgirî daye weqfa ensar. di siya wî de oda tv sernûçeyeke wiha nivîsand: "hdp ensar vakfına sahip çıktı". yanê hdp ji weqfa ensarê xwedî derket. bi tevgerên xwe ve hdp'ê jî di bin tometê de dihêle. ev çend mehîn kurdistan dişewite, keç û xortên wê tên kuştin, navçe û bajarên wê tên xera kirin, bi zorê tên koç kirin. lê min hê nedît ku altan tan jî wek hevalên xwe yên wekîl çûye kurdistanê û ligel mirinê bedena xwe ji bo kurdîstanê, ji bo keç û xortên wê sîper kiriye. dîsa dibêjim, altan tan feydê zêdetir zirarê dide hdp'ê.



2016.04.08-12:38 | nazim tolhildan

66. wekîlê hdp'ê ê porê xwe şeh dike, taxima xwe li xwe dike û li korîdorên meclîsa tirk digere ye. carinan di televîzyonên tirkan ên herî zêde tên temaşekirin de axaftinên pir bi bandor û biheraret dike û çepikan distîne.

(bnr: salon erkeği)



2016.04.08-12:52 | nazim tolhildan

67. van rojan dîsa dest bi rexneya partiya xwe kiriye û gotiye ger rewşa şer wisa dewam bike, pêdivî pê heye ku kurd partiyek nû ava bikin. ango dibêje hdp di vê pêvajoyê de ne kêrhatî ye. û gotiye ji ber vê yekê "hdp li ber duriyanekê ye"

heye ku ev nîşaneya wê be ku altan tan li ser tiştek wisa dixebite.

duh selahattin demirtaş bersiva wî dabû û gotibû "ne hdp lê altan tan li ber duryanekê ye"



di rojên pêş de bawer im em ê veqetîna altan tan ya ji hdpê bibînin.

mixabin zêde hêviya min ji partiyek nû tune. ji ber ku partiyek nû wê ne xwediyê hêzek çekdarî be, loma nikare hêza xwe ji wir bistîne. dema ne wisa be, ne pêkan e ku ji hdpê zêdetir (fedarasyon an jî azadî) bixwaze. wê demê jixwe wateya partiya nû namîne.



tekane riya serkeftinê ya partiya nû ew e ku partîyek îslamî be.

erê, ger partiya nû îslamî be, belkî bikare hdpê bike du qet. lê bi tu awayî nikare bibe partiyek mezin. wê tenê bibe sedema parçebûnê.

ji aliyê din ve partiyên îslamî, belaya serê rojhilata navîn e. her partiya olî, piştî demek kurt yekcar dejenere dibe û dibe birînek kûr. ger îslamek rastîn li ser kar bûya, min ê piştgirî bida lê wek navê xwe dizanim ku ger partîyek wisa were avakirin wê di nava 1-2 salan de ji akpê xerabtir be.



2016.06.14-09:38 ~09:41]| simurg56

68. haya vê mêrikê ji polîtîkayên dînperestan tune ye ma her carê qala tamarên îslamê ya kurdan dike. ew jî dizane ku tiştên ew dibêje xeyal e. erê kurd misilman in, lê ev di jiyanê de tesîrî polîtîkayê nake. hema ew dixwaze xeyala xwe bike rastî, lê belê demîrtaş xweş gotiye:



‘Em bi xwe li durêyanê nîn in. Kesê ku rêya xwe winda kiriye dê rêyeke din ji xwe re bîbine.’



2016.06.14-18:27 | biruya hayao miyazaki

69. Helwesta altan tan di esasê xwe de tam li gor formata fikra hdp ye. Binêrin jîyana Azad, welatek hevpar, welatek adîl, welatek ku mafê herkesê di cih de. Ev ji daxuyanîyên altan tan e. Li gor tan hdp şûna ku di nav kesên dîndar û seküler de bêalî bimîne helwesta xwe ber bi kesên seküler ve meşand, dîsa li gor tan hdp zêdetir nêzî kemalîsta, tirkên spî û çepa tirka dibu û ev yek jî dilê kurdîstanîyan û dilê dîndaran dihêla. Mînak hdp piştî hilbijartinan anketek çêkiribu da ku bizanibe ka hilbijêrên hdp kîjan fikrêne ka gelo dîndar zehf in an jî seküler zehfin ka hilbijêr kurdîstanîne an jî tirkîyeyî ne. Ka serxwebùnê dixwazin an jî xweserî, federasyon, mafên biçûk hwd. Hasilî encama anketê dîyar Bu ku zêdetirê hilbijêran dîndarin, kurdîstanîne û naxwazin şerê çekdarî berdewam bike. Lê li gor altan tan şûna ku hdp li ser gotina xwe bimîne anjî li gor hilbijêrên xwe tevbigere beravajîyê vî rewşê hdp her tim hewlda ku xwe ber çavê tirkan û kesên seküler şîrîn bike û hdp nikarî heya bo şerê çekdarî bo hendekan jî bibe asteng hetta şùna ku bibe asteng daxuyanîyên wek 'berxwedan a sur ê, berxwedan a cizîr ê' hecetek dida me'neyek dida ji bo kolana hendekan. Aha birê min gazindên altan tan ji vî Bu. Êdî herkes li Ser fikra xwe ye...



2016.06.14-19:06 ~19:12]| azad30

70. Altan tan ji alîkîde mafdare, hdp û akp divê biguherin madem kurmê wan ji wan naçe û hdp ulus dewleta naxwaze, kurdîstanê diavêjin çopê daxwaziya biratiya tirka dikin û ji bû vê biratiyê tên kuştin li cihê bereday filan û bêvan.. hûn tiştekî wiha dixwazin altan tan dibêje em qadroya xwe biguherînin an bihinek kesên din bidomînin/ji nûve dest pê bikin..... xuyaye dîsa dewletê û pkkê di binîde lihevkirine werhasil herdû jî bi dev û dirana jê nafilitin Altan jî dibêje divê em biguherin.... Xwedê bela me,xwe û wan tev daye



2016.06.14-23:53 | shorbevan

71. wekîlê kurd ku ger ne di nav hdpê de bûya, heta niha ji aliyê rêxistinê ve teqez weke xayîn hatibû îlankirin. lê ji ber ku nav partiyê de ye, kes nikare wisa bike.

dîsa ger di nav akpê de bûya, bi hêsanî dikariya bibe wezîr. lê wisa jî nekir.



li gel ku fikrên wî ne wisa ne, dîsa jî ket nava partiya kurdan ya herî mezin û him piştgiriya xwe dayê him jî rexneyên herî tûj lê kir.

ji ber vê yekê bi ya min wekîlek gelek bi qîmet e. xwezî di nav siyaseta kurdan de 20 kesên din yên wisa hebûna. wê demê belkî ev şerê dawîn gelê me wisa rizîl nekira.



2016.06.21-22:31 | simurg56

72. siyasetmedarê ku ne dikare di hdp'ê de bimîne û ne dikare tê de nemîne jî. ew bi xwe jî nizane ew tevî kî bibe. di nav miletê kurd de şerekî navbera îslamîst/muhafezekarî û sekûlerîzmê heye. ev şer şerê dawî ya kurda ye piştî şerê dagirkeran. Altan jî di navbera xelîlê kurd û celîlê kurd de maye.



2016.06.21-23:17 | hola êzîda

73. di hemû mijarande wekî Wekîlên hdpê yên din nafikire/ava wan di cihekîde naçe lê timî baş difikire



2016.06.22-01:17 | shorbevan

74. Mirovê ku îda hew pêjina wî tê.



2020.01.26-20:17 | gumgumok

75. nêrînên wî yên li ser oldaran balkêşin,
kurda kiriye sê cûreyan û fikir û ramanên xwe nivisandiye
welew hin kêmasî û (li gorî min hin xelete) hebin jî nivîseka girîng e.

Here lînkê



2020.04.08-23:49 | afa

76. siyasetmedarek îslamîst e. tu nirxek kurdistanî li gel wî nîne. Ew tenê burjuva ye, li gor berjewendîyên burjuvazîya kurd û îdeala sazkirina şerîeta îslamê siyaset dike. Li vê derê ji bo wî gelek rengdêr hatine nivîsîn mîna lêkolîner û nivîskar û nizam çi, lê ji demagogek pê ve tir ew ne tiştek e. tu berhemek wî biqîmet, kedek kurdistanî nîne. Pirtûka wî ya bi navê "kürt sorunu" min hêj di nûciwanîya xwe de xwendbû, bi zanîn û feraseta xwe ya hingê min xebata wî lewaz û beredayî dît bû. Lewra tiştên jixwe min ji mêj ve dizanî nivîsîbû û tu tehlîlên maddî-civakî nekirbû, ji xwendevan re perspektîfek pêşkêş nekirbû, helwestek dij-dagirker beyan nekirbû.

Di serencama parlamentoya tirkan de singê wî her li pkkê bû. Rexneya wî ên li ser tirkan di derbarê dijberîya gemar a himber laîsîzmê, modernîzmê bû. Kurdek di nav tirkan de, ser qenalek wan, kursîyek wan partîyeka kurdan bide ber gulleyan, ew ne kurdek kurdistanî ye, ne welatparêze, ne netewperwere. Heger ji van rengdêrane tenê yek jî bi siyasetmedarek re nebe nexwe ew xizmeta doza kurdistanê nake.



2020.04.09-00:56 | hespêsor

77. Derbarê vî mîjarê de wek @hespêsor difikirim.Tişta ku dixwazim lê zêdebikim ev e ku divê êdî kurd raste rast helwest û daxwazên xwe li ser cihêbûn û cudabûnê de bikin.Bi hevre jiyîn dereweke ku kurdên nezan pê bawerke ye.Belê baş e ku ev kes navdar e û tiştek baş e ku ev tişt anîne zimên.Ya baştirîn jî derbarê rastiya pkk û guhertina armanca wî de.Ji bo ku gelek kes jê hez neke jî wê veke bixwîne.
Bi rastî kesên wek altan tan îslamîst in ,kurdewarbûn bi wan re tune.Ji bo ku kurd mafê wan ji wan hatine sandin ,dibe ku wek misilmanek ev wî tengezar bike ,xeynê wî nasnameya wî ne kurd e ,misilmanbûn e.
gotina min a dawî ev e bi rastî êdî kesên ku bi zimanên dagirkeran ango kurdî behsa wekhevî ,kurdbûn , biratî , sîyasetê re ti baweriya min tune.parlementerên hdp bigire ji serokên partî û yên din li tirkiyê.Hemû dilê min li hev dixin.
Gotinên vala dikin.di vî fîlmê de (Here lînkê) johnny deep dibêje " me ti carê erîş nekir , me tenê xwest em weke xwe bijîn " gotineke pirr watedar e.



2020.04.09-03:41 ~03:48]| brzn

78. torî ye.











2020.05.07-23:01 | cinorek

79. dayîk tirk , bav kurd , bapîr ereb e.
hevpeyvîna xwe ya bi mehdî mutlu re li ser bernameya suhbeta hewşê de wisa gotiye.
Bixwe jî mirovek kurdewar e.



2020.05.07-23:10 | brzn

80. li ser independentturkish.com dinivisîne, vî çendî ew malper li tirkiyê hatiye qedexekirin ji ber gengeşeyên bi suûdî re. vêga malper biye Here lînkê lê mixabin hê jî tenê bi alîkariya vpn ê meriv dikare têkevê.
tan wêrek e, jêhatî ye, gelek tiştên ku dibêje ne kesên hdpyî dikarin û ne jî dizanin bêjin.
nivîsên wî yên baş gelekin, lê ez yekê datînim vêder, li ser (bnr: çozûm sûrecî) ye.

Here lînkê

ezê nivîsê jî deynime li vir, car heye malper dîsa wenda dibe, bila nivîs bimîne (biborînin nivîs bi tirkî ye)

Barzani ve Şivan Perwer'in Diyarbekir ziyaretleri

@AltanTan1958
Çarşamba 25 Mart 2020 0:03


Diyarbekir, insanlığın ilk yerleşim yerlerinden, dünyanın en kadim şehirlerinden biri.

Araştırmalar bölgede ilk yerleşimin on bin yıl öncesine kadar uzandığını gösteriyor.

Aslında 'Diyar-ı Bekir' ismi güneyde Cizre ve Nusaybin'den başlayarak, Karacadağ'a ve Siverek'e; kuzeyde ise Muş ve Bingöl Dağları'na kadar uzanan bölgenin adı.

Adını, İslamiyet’ten önce buralara yerleşen ünlü Arap kabilesi Bekir bin Vail’den alıyor. Osmanlı döneminde de önce eyaletin, sonrasında da vilayetin adı Diyarbekir.

Tarihi Diyar-ı Bekir Bölgesi’nin coğrafi sınırları bugünkü Mardin ve Batman’ın tamamını, Siirt, Şırnak ve Urfa'nın da bir kısmını içine alıyor.

Eyalet ve vilayetin yönetim sınırları ise bir dönem Adıyaman (Hısn-ı Mansur), Malatya, Elazığ (Harput) ve Bingöl'ü (Çapakçur) de kapsayacak kadar geniş.

Vilayetin merkezi 5,3 kilometrelik surlarla çevrili Amid şehri. 'AMED' ise 'Amid'in Kürtçe telaffuzu.

Cumhuriyet'in ilan edildiği 29 Ekim 1923'e kadar resmi olarak, 'Amid Sancağı'ı; Diyarbakir Vilayeti'nin merkez sancağı.

"Sırlarını, surlarına söyleyen", "Ağzı var dili yok" binlerce yıllık Amid şehri neler gördü, neler yaşadı neler?

"Kara taşları gibi bahtı kara" Amid, öyle günler gördü ki on binlerce yiğidini surlarının dİibine gömdü;

Öyle günler de gördü ki, bir ömre bedel!

16 Kasım 2013 günü tarihinde gördüğü çok az sayıdaki 'Bir ömre bedel' günlerden biri.

16 Kasım 2013 günü, Barzani ve Şivan Perwer'in, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın resmi davetlisi olarak Diyarbekir'e geldikleri ve Urfa Yolu üzerindeki Kantar Meydanı'nda halka hitap ettikleri gün.

Çözüm sürecinin en coşkulu günlerini yaşamakta olduğumuz umut dolu günler...

Başbakan'ın, Barzani ve Şıvan Perwer'i davet ettiği duyulur duyulmaz, bu konu ile ilgili tezviratlar da servis edilmeye başlandı.

Böylesine önemli bir daveti anlamsızlaştırmak için muzavırlar;

"Erdoğan 4 ay sonra yapılacak Diyarbakır Belediye Başkanlığı seçimini kazanmak için Barzani ve Şivan’ı kullanmak istiyor.

Bu davet, AK Parti’nin seçimlerde BDP’yi alt etme manevrasından başka bir şey değil.

Barzani ile Şivan kesinlikle gelmemeliler, hem zaten Newroz’a gelmeden bu şekilde gelmeleri işbirlikçilikten başka bir şey değil" demeye başladılar.

Dedikleri kısmen doğruydu!

Tabii ki AK Parti siyaseten çözüm sürecinin meyvelerini toplamak ve bölgede oylarını artırmak istiyordu, ancak aynı şey BDP için de geçerliydi.

Göz ardı ettikleri bir şey vardı ki o da;

İki parti Türkiye Büyük Millet Meclisi çatısı altında birlikte çözüm süreciini yürütüyorlardı ve düşman değil; rakiptiler. Bu, siyaseten karşılıklı bir alış verişti.

Önemli olan ‘Kazan, kazan’ı sağlamaktı.

Hem Barzani ve Şivan, hükümetin izni olmadan, Erdoğan'la iyi geçinmeden; böylesine büyük bir adımı nasıl atabilir ve Diyarbekir'e nasıl gelebilirlerdi ki?

Birazcık siyaset bilen için durum açık ve netti. Önemli olan aralanan bu kapıyı Kürtlerin lehine sonuna kadar açabilmekti.

Karşı hamle yaparak süreci bir daha geri dönülemeyecek kadar ileriye götürmekti.

Süreci sabote etmek isteyenler tam tersini yaptılar ve Barzani’nin gelişini kendilerince boşa çıkarmak için harekete geçtiler.

"Bu tamamen bizim dışımızda AK Parti’nin programıdır, hiçbir BDP milletvekili katılmamalıdır" dediler.

Bazı milletvekili arkadaşlarımızla buna itiraz ettik ve kendi aramızda tartışmaya başladık.

Tam bu sırada Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Fatma Şahin (Şimdi Antep Belediye Başkanı) beni aradı ve Diyarbakır milletvekili olarak, Diyarbakır’daki 400 çiftin nikah törenine davet etti.

Ben de "Sayın Bakan, Sayın Barzani'nin gelişini basından öğrendik. Gelmelerine 3 gün kalmasına rağmen, bizim programla ilgili hiçbir bilgimiz yok.

Sayın Barzani ve Sayın Erdoğan, Diyarbakır’a ne zaman ve hangi yolla gelecekler, nerede konuşma yapacaklar, Diyarbakır Büyük Şehir Belediyesi’ni ziyaret edecekler mi?

Bu konularla ilgili hiçbir şey bilmiyoruz, en azından belediye ziyareti programa konulursa, biz de bir şeyler yapmaya, arkadaşlarımızı ikna etmeye çalışırız. Tamamen devre dışı bırakılır ve dışlanırsak biz de bir şey yapamayız" dedim.

Fatma Hanım nezaket göstererek "Ağabey, bana biraz izin ver, Sayın Başbakan'la görüşüp, tekrar sana döneyim" dedi.

Birkaç saat sonra tekrar arayarak "Sayın Başbakan uçakla, Sayın Barzani ise Habur’dan Cizre, Nusaybin güzergahını takiben karayolu ile gelecekler" bilgisini verdi ve "Sayın Başbakan ve Sayın Barzani ayrı ayrı Büyükşehir Belediyesini ziyaret edecekler" dedi.

"Ziyaretlere taraflardan beşer kişi katılsın" diyerek de ziyaretin protokolünü belirledi, ben de söylediklerini parti yönetimine ilettim.

Bütün bu çabalara rağmen parti içindeki belli çevrelerin direnci devam etti.

Süreci boşa çıkarmak isteyenler hep aynı argümanı tekrarlayarak "Mesud Barzani ve Şivan Perwer’in AK Parti tarafından kullanıldıklarını" ileri sürüyor ve protesto edilmeleri gerektiğini söylüyorlardı.

Ben "Arkadaşlar, siyaset hamle işidir. Varsayalım ki AK Parti fırsatçı tüccar gibi basit hesaplar içinde.

Gelin biz karşı hamle ile bu ucuz politikasını alabora edelim.

Hem üzüm yiyelim hem de bağcıyı dövelim!

Sadece Diyarbakır halkına değil, Silopi’den Urfa’ya kadar bütün halkımıza seslenelim, çağrıda bulunalım.

Barzani’yi Habur’dan Diyarbekir’e kadar yüz binlerle karşılayalım; Diyarbekir’deki mitingde ise bu rakamı milyona çıkaralım.

Cizre’den Diyarbekir miting meydanına kadar yüzbinlerin, milyonların ellerinde Türkiye ve Irak Kürdistan bayrakları olsun. Gençlerimiz her iki bayraklı tişörtler giysin.

Türkçe ve Kürtçe tek bir slogan atalım ‘Biji Türkiye, Biji Kürdistan-BijiBırati, BijiAşiti’ (Yaşasın Türkiye, yaşasın Kürdistan-Yaşasın kardeşlik, yaşasın barış)

Böyle bir tablo, başbakan; onlarca bakan ve yüzlerce milletvekilinin katıldığı resmi ideolojinin cenaze töreni olur.

Bu 'Cenaze törenine' özellikle Genel Başkan Selahattin Demirtaş’ın da katılması gerekir" dedim.

Söylediklerim kabul görmedi.

Başbakanı havaalanında karşılamaya Belediye Başkanı Osman Baydemir'in gitmesine, karayolu ile gelecek Barzani’yi ise kimsenin karşılamamasına ve diğer programlara da katılınmamasına karar verildi.

Bu tavır doğrultusunda, Mesud Barzani’nin esas muhatapları olan parti eş başkanları Selahattin Demirtaş ve Gülten Kışanak da Diyarbakır’a gelmediler.

Başbakan Erdoğan’ı Diyarbakır Havaalanı’nda Belediye Başkanı Osman Baydemir'le birlikte Leyla Zana, Esat Canan, Sırrı Sakık ve ben karşıladık ve tabi aralarında vali, onlarca bakan ve yüze yakın AK Parti milletvekilinin bulunduğu büyük bir kalabalık.

Barzani’yi Mardin Yolu’nda karşılamaya ise benim dışımda hiçbir BDP milletvekili gelmedi.

BDP’li milletvekili olarak bir tek ben gittim. Barzani’yi seven ellerinde Kürdistan bayrakları olan çoğu eski KDP’li bin kişiye yakın bir grup da karşılamaya gelmişti.

Barzani yoğun ilgiden arabadan inemedi, doğruca otele geçtik. Karşılamaya gelmeyen Leyla Zana ve Esat Canan da Barzani ve Şivan’a otelde hoş geldin dediler.

Duygusal anlar yaşandı, Şivan’la otel kapısında sarılıp, kucaklaştık, hasret giderdik.

Urfa yolu üzerinde Kantar Meydanı’nda yapılan mitinge katılmadık. 440 kişinin toplu nikah törenine ise sadece Leyla Zana katıldı.

Gece, Barzani onuruna verilen akşam yemeğine de Diyarbakır BDP milletvekili olarak bir tek ben katıldım, diğer arkadaşlar protesto ettiler.

Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, Devlet Bakanı Egemen Bağış ve Mesud Barzani’nin kardeşinin de bulunduğu 2 Nolu protokol masasında birlikte oturduk. Yemek boyunca sayın Davutoğlu ile tartıştık.

Gece geç saatlerde tekrar bir durum değerlendirmesi yaptık, bu kadar mesafeli durmanın Mesud Barzani’ye karşı ayıp olduğunu düşünen Ahmet Türk ile birlikte birkaç arkadaşla tekrar otele gittik.

Barzani erken uyuduğundan görüşemedik, Şivan’la odasında sohbet ettik.

Gündüz miting meydanında Mesud Barzani ve Başbakan Erdoğan tarihi konuşmalar yaptılar.

Mesud Barzani;

"Sevgili Diyarbekirliler,

Sizlere Kürdistan halkının Erbil'in selamlarını getirdim" diyerek sözlerine başladı.

Bugün rüyalarıma giren tarihi bir hayalim gerçekleşti.

15-20 yıl öncesi benim Diyarbekir'e gelmem, bu meydanda Aziz Diyarbekir'de konuşmam imkansızdı.

Bu fırsatı verdiği için sayın Erdoğan’a teşekkür ederim…

Kardeşlik hukukunun oluşması için beyinlerin değişmesi gerekiyordu...

Erdoğan'ın Erbil'i ziyaret etmesi ile Kürtlerin inkarı dönemi bitmiştir…

Savaş tecrübe edildi, kimse savaştan bir hayır görmedi…

Barış çok zahmetlidir.

Barışa şans ve zaman verilmelidir.

Barış yolu ne kadar uzun olursa olsun bir saatlik barış, savaştan daha iyidir…

Barış sürecini destekliyoruz. Tüm Kürt kardeşlerimin de desteklemesini istiyorum.

Türkçe bilmiyorum,

Yaşasın Türk ve Kürt kardeşliği.

Yaşasın barış, yaşasın özgürlük

sözleriyle konuşmasını Türkçe bitirdi.

Barzani, Kürtçe yayın yapan TRT 6 (TRT Kurdi)’ye verdiği demeçte de "Başbakan’ın 'Kürdistan' demesinden çok hoşlandım, Kuzey Irak demek doğru değildir.

Çünkü Irak Anayasası’nda da adı Kürdistan bölgesidir.

Bu da Başbakan'ın attığı bir adımdır. Bu bizi daha da yakınlaştıracaktır, İnşallah bundan sonraki Nevroz’a da çağırırsalar geliriz" dedi.

Başbakan Erdoğan’ın konuşması da duygu doluydu.

Sevgili kardeşlerim;

Bundan 81 yıl önceydi, 21 Haziran 1932.

Hakkari Şemdinli’den sınırdan çok önemli misafirlerimiz gelmişti. Toprakları uçaklarla bombalanmıştı, köyleri yakılıp yıkılmıştı.

Buradaki kardeşleri onları muhabbetle kucakladılar. Gelenlerden bir tanesi şunu söylüyordu:

‘Biz Türkiye’de asılmayı, idam edilmeyi bekliyorduk. Ama biz Türkiye’ye seve seve geldik, çünkü ölsek de Türkiye’de ölmek istiyorduk.

Türkiye’de beklediğimiz manzara olmadı. Çok iyi muamele gördük.’

Bunu söyleyen Molla Mustafa Barzani’ydi.

Merhum Kadı Muhammed’in dediği gibi,

‘Allah’a, dine, İslam dininin önderine inanmış Müslüman milletinde nasıl ki dürüstlük ve sadakat varsa bütün bu özellikler Molla Mustafa Barzani’de de vardır.’

İşte o Barzani 81 yıl önce kardeşlerinin Türkiye’de misafiri oldu. Bugün de Molla Mustafa’nın oğlu değerli dostum Mesud Barzani’yi Diyarbakır’da misafir ediyorum.

Babanız, amcalarınız gibi kardeşlerinizin toprağına ve onların ülkesine Türkiye Cumhuriyeti’ne, Diyarbakır şehrimize hoş geldiniz.

Sizi, şahsınızda Kuzey Irak Kürdistan bölgesindeki değerli kardeşlerimizi muhabbetle selamlıyorum...

Biz Erbil’de kendimizi kendi şehrimizde hissettik. Sizde kendinizi evinizde hissedin diyorum...

‘Ben seni özledim inan ki seni özledim,
Baharın rengine sor, o ağacın çiçeklerine sor,
Barış güvercinlerine sor, arkadaşlık ve dostluğa sor,
Hapishane duvarlarına sor onlar sana doğruyu söylerler
Ben seni çok özledim inan ki seni özledim.’

(Şivan'ın en ünlü parçalarından 'Min bériya te kiriya...'nın Türkçesi)

Evet, tam 37 yıl süren bu anlamsız acı, bu kederli hüzne son veriyoruz.

Nihayet hoş geldin Şivan Perver diyoruz…

Ezelden kardeşiz, ebede kadar kardeşiz…

Biz sadece yol arkadaşı değil, kader arkadaşıyız. Biz pazara kadar değil mezara kadar, mahşere kadar biriz, beraberiz…

Ah keşke bugün biri daha aramızda olsaydı.

‘Ben yandım siz yanmayın Allah aşkına’ diyordu.

‘Şimdilik hoşçakalın gözüm’ diyordu.

Ne var ki, vatana dosta, kardeşe hasret şekilde 13 yıl önce bugün bir 16 Kasım’da gurbette hayata veda etti.

Ahmet Kaya’yı Diyarbakır’ın, Malatya’nın evladını sevgili dostum Ahmet Kaya’yı vefatının 13. sene-i devriyesinde rahmetle anıyorum.

Ahh diyorum o da burada olaydı. Ben Pınarhisar’a giderken o da uğurlamaya gelmişti. Öyle bir dostluk vardı…

Yüz yıl önce bu topraklarda adeta cetvelle sınırlar çizildi ama bizim muhabbetimize sınırlar çizemezler.

Bizim ortak tarihimize ve geleceğimize sınır çizemezler…

Nasıl ki Türk’ü Kürt’ten ayıramazlarsa Kürt’ü de Türk’ten ayıramazlar. Bir annenin çocuğuyla anadilinde konuşamıyor olmasından büyük azap ne olabilir?

Şivan Perwer’in kasetlerinin nasıl gizli gizli dinlendiğini ben de bilirim.

Faili meçhullerin, işkencelerin, sürgünlerin ne büyük acı olduğunu bilirim…

23 Nisan 1920 ruhuyla yeni bir Türkiye inşa ediyoruz. Yeni Türkiye’yi her etnik, her inanç unsuruyla, her mezheple inşa ediyoruz.

1920’de TBMM’de Kürt, Türk, Arap, Laz, Gürcü, Çerkes, Boşnak nasıl beraber olduysa, İstiklal Savaşı’nı birlikte verdilerse, Cumhuriyet’i nasıl birlikte kurdularsa yeni Türkiye’yi de o ruh, o öz ve kardeşlik ruhuyla ayağa kaldırıyoruz…

Diyarbakırlı Kürt kardeşim, Türk kardeşim, Zaza, Arap kardeşim bu Cumhuriyet senin Cumhuriyetindir.

Ne kadar İzmirlinin ne kadar İstanbullunun ne kadar Ankaralının cumhuriyetiyse o kadar da senin cumhuriyetindir.

Bu devlet senin devletindir. Bu bayrak senin bayrağındır. Artık kimse kimseyi hor göremez. Kimse kimseye ikinci sınıf vatandaş muamelesi yapamaz.

Hiçbir kültür, hiçbir kimlik inkar edilemez. Yeni Türkiye’de ayrımcılık, öteleme, horlama olamaz.

İnkar, ret, asimilasyon olamaz, olmayacak. Bu topraklarda nifak, ayrışma, nefret, ötekileştirme olmayacak.

Tıpkı 23 Nisan 1920’de olduğu gibi. Başı açık da örtülü de bu ülkenin birinci sınıf vatandaşıdır. Bu cumhuriyeti hep birlikte kurduk. İstikbali de birlikte inşa edeceğiz.

Çocuklarımızın kanı üzerinden hesap yapanlara Diyarbakır’ın ‘Yeter artık’ demesini istiyorum…

Dağdakilerin indiğini, cezaevlerinin boşaldığını, 76 milyonun kucaklaştığını birlikte yeni Türkiye olduklarını göreceğiz.

Irak Kürdistan Bölgesel Yönetim Başkanı değerli kardeşim Barzani’ye Erbil’den geldikleri, heyecanımızı paylaştıkları için milletim adına teşekkür ediyorum.

Şivan Perwer’e ülkesinde topraklarına, ana baba ocağına 37 yıl sonra tekrar hoş geldin diyorum.

Zülküf Peygamberin, Elyasa peygamberin sahabe-i kiramın, evliyanın onların hatırına rabbim kardeşliğimizi, muhabbetimizi daim etsin diyorum.


Başbakanın konuşmasından sonra sahneye çıkan Şivan Perwer ve İbrahim Tatlıses birlikte türkü söylerlerken Emine Erdoğan ve Bülent Arınç ağlıyorlardı ve onlarla birlikte binlerce kişi de.

Ertesi gün Başbakan Erdoğan ve heyeti Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir’i makamında ziyaret etti.



Tüm protokol kuralları alt üst oldu, onlarca kişi odaya doldu.

Oldukça samimi geçen sohbetin gazetelerde yayımlanan fotoğraflarında Osman Baydemir’in eli Başbakan’ın elinde, Erdoğan da dahil hepimiz kahkahalar atıyorduk.

Osman Baydemir ve Esat Canan'ın Şal-u Şapikle yer aldıkları, Mesud Barzani’nin Belediye ziyareti ise tam bir düğüne döndü, oda ve koridorlar tıka basa doldu.

Benim 8 yaşındaki oğlum Yusuf bile odaya girdi.



Mesud Barzani her türlü protokol ve diplomasi kurallarını bir tarafa bırakarak en samimi duygularıyla konuştu.

Çok açık söylemek istiyorum ki, önceliğimiz Kürtlerin birliğidir. Kürtler birlik olursa hem kendilerine hem de diğer Arap ve Türk kardeşlerinedaha iyi hizmet sunabilirler…

Barış sürecinde Erdoğan ve Öcalan’ı takdir ediyorum…

Bu sürecin sonunda Öcalan da dahil bir genel af gelebilir…

Süreci canı gönülden destekliyorum.


Barzani Suriye Kürtleri, Rojava ile ilgili de önemli bilgiler verdi;

Suriye’de olaylar başladığında, PYD’nin de içinde olduğu sayıları 15’i bulan Kürt partileri ile Hewler’de (Erbil) bir toplantı yaptık.

Ben, siz ittifakla ne karar verirseniz, kararınıza uyacak ve sizi destekleyeceğim.

İster demokratik yollarla eylem (Arapça muzaharat kelimesini kullandı), isterseniz silahlı mücadele kararı alın kararınıza saygılı olacak, gerekirse silah da vereceğim dedim.


Barzani "Gerekirse silah da vereceğim" sözlerini Baydemir’in makamını dolduran içlerinde AK Parti milletvekillerinin de bulunduğu en az 100 kişinin önünde söyledi.

Barzani, Erbil toplantısı ile ilgili bilgi vermeye devam ederek şöyle dedi;

Kürt Yüksek Konseyi’ni kurduk ve ‘Peymana Hewléré’yi (Hewler Anlaşması'nı) imzaladık.

Bu anlaşmaya göre Kürt partileri Esed rejimiyle doğrudan ve dolaylı hiç bir ilişki kurulmayacak; her türlü ilişki kesilecekti.

Bütün Kürt Partileri ulusal bir tutum benimseyerek birlikte hareket edecek, kararlar ve yönetim birlikte oluşturulacak; bütün gruplar mutabakata uygun davranacaktı.

Ne yazık ki PYD, Kürt Yüksek Konseyi’nin Erbil Anlaşması’na uymayarak, anlaşmayı bozdu.

Baas rejimi ile ilişkisini sürdürdü ve kendinden olmayan, kendine boyun eğmeyen Kürtleri tutuklamaya ve öldürmeye başladı.

PYD'den kaçan on binlerce Kürt, Kürdistan Bölgesi'ne göç etti. (Bugün bu rakam 250 bin civarında)

Sorduğumuzda ise PYD inkar ederek ‘Benim ilgim ve bilgim yok’ demeye başladı.

‘Peymana Hewler’e uyarlarsa her türlü desteği vermeye tekrar hazırım, uymazlarsa yolları açık olsun!


KDP Başkanlık Meclisi üyesi Ali Avni ise toplantı sonrası verdiği beyanatta;

"PYD, Barzani’yi dinlemedi.

PYD'nin izlediği yanlış siyaset, Kürtler'in ellerindeki fırsatı kaçırmalarına neden oluyor.

Milletimizin açık açık orada yanlış bir siyaset yapıldığını bilmesi lazım.

Kürtler yine parçalanıyor, güçsüz bırakılıyor. Biz Rojava'da, Irak Kürt bölgesindeki gibi bir federasyon kurulmasını istiyoruz.

PYD, Barzani'yi dinlese, bir yıl içinde Suriye'de federasyon kurulurdu" diye konuştu.

Belediye’deki buluşmadan sonra topluca belediyenin hemen karşısındaki bir restorantta yemeğe geçildi. Mesud Barzani sadece biraz yoğurt ve birkaç lokma ekmek yedi.

Aynı coşku yemek boyunca da devam etti.

Parti eş başkanları Selahattin Demirtaş ve Gülten Kışanak ne yazık ki, Türkiye barışı ve Kürtler için tarihi önemdeki bu görüşmelerin hiçbirine katılmadılar.

Sonraki yıllarda ise defalarca ‘Kürt İttifakı’ ve ‘Ulusal Birlik’ sağlanması için Erbil’e, Barzani’ye gittiler.

Bugünden geriye bakıldığında 2013-2020 yılları arasında korkunç şeyler yaşandı. Her şey ters yüz oldu.

Türkiye’deki kazanımlar yerle bir oldu, 80 milletvekili, 102 belediye başkanlığı ve tüm demokratik kazanımlar hiç oldu.

Suriye, Rojava’daki hedefler ağır yara aldı.

Çözüm süreci bitti,

16 Kasım 2013'te Başbakan'ın Diyarbekir'den haykırdığı;

"Dağdakilerin indiğini, cezaevlerinin boşaldığını, 76 milyonun kucaklaştığını ve birlikte yeni Türkiye olduklarını göreceğiz" sözleri hayal oldu.

Bırakınız cezaevlerinin boşalmasını, cezaevlerinde bir yatakta üç kişi yatar oldu!

"Kürdistanlı kardeşlerim" hitabından,

AK Parti grup toplantısında Başbakan Erdoğan'ın bizzat ağzından dillendirilen;

"Osmanlı’da da Kürdistan Eyaleti ve Kürdistanlı milletvekilleri vardı"dan;

"Yallah Kürdistan"a gelindi...

O günlerden bugünlere nasıl geldik, insanın inanası gelmiyor.

Kabahat samur kürk olmuş da kimse üzerine almamış


Kime sorarsan suçlu bir başkası,

Kendi ise sütten çıkmış ak kaşık!

AKP, HDP, Devlet, PKK, ABD, İran, İsrail, Rusya, PYD, Barzani, Talabani, Erdoğan, Arınç, Demirtaş, Buldan, Perinçek, Esed, Gülen, Bahçeli, İlker Başbuğ, Çevik Bir, Abdullah Gül…

Hiçbiri asla ve kat’a sorumlu ve suçlu olmadığına göre;

Kibar Feyzo filminde Kemal Sunal’ın, filmin son sahnesinde "Hakim Bey"e sorduğu gibi, ben de size sorayım!

Hükmü sen ver kurban, suç kimde?



2020.05.08-00:40 ~00:41]| afa

Hemûyan Bixwîne