Kategoriyan hilbijêre;

Tenê yên kurdî?:

Pêşîn yên:

Agahî: dema 2 an jî zêdetir kategorî hatin hilbijartin, bila mijar wan hemû kategoriyênku te bijartine, bihewîne an hema tenê yek ji wan kategoriyan bihewîne jî bes e?
Hemû an hema kîjan be:


8 mijar û 9 peyam
bêdawîtiya dojehê - tirşik
bêdawîtiya dojehê
(0) (0) (3)
di mijarê de bigere

1. problemeke hemû olan e. ku rastî jî dojeh hebe û hin kes heta hetayê di dojehê de bişewitin, ev rasterast dibe zalimtiya xwedê.
tabî herkes heta hetayê di dojehê de naşewitin, hin kes wê têra gunehên xwe têkevin dojehê, piştî ku cezayê xwe kişandin wê derbasî bihuştê bibin. ev jî problemek e. em bêjin em ê di dojehê de "10 salan" bimînin lê piştî ceza qediya derbasî bihuştê bibin. bihuşt bêdawî ye. "10 sal" li "bêdawî"yê ne tiştek e. wê çaxê em "10 salan" di dojehê de bişewitin jî tişt nabe hema bila em bişewitin.
pirsa min ji oldaran ev e: "gelo hûn dikarin mantiqa bêdawîbûna dojehê rave bikin? Ku bêdawî be ev nabe karekî zalimane yê xwedê?"

nîşe: ji kerema xwe re dijûn mijûnan nekin! ev pirsek e, ji ber ku meraq dikim dipirsim..



02.06.2017 17:22 | mergehez

2. Ez bawerim wê ew mijar jî têr û tijî bibe bi nivîsên hevalan lê ez rîca dikim wekî qewla mergehezo bila kes bêedebî neke û kes bi hamasî tevnegere da ku em ji hev du tiştek fêr bibin tiştek bizanin. Herkes bila binîvîse bes bê dijûn, bê tirane û bê biçukxistin.



02.06.2017 17:35 ~17:42 | azad30

3. Mergehez= pirsa min ji oldaran ev e: "gelo hûn dikarin mantiqa bêdawîbûna dojehê rave bikin? ku bêdawî be ev nabe karekî zalimane yê xwedê?"

Di rîsaleyên ûstad bedîûzzeman de pirsek weha heye mesela mirov pirsek wiha jî dikare bi pirse hem hê girantir e ji bo me dîndaran " navêt xwedê hene bi navê "esmaûl hûsna(navêt herî bedew)" navek xwedê jî rahman e rehîm e , adl e wateyek rahman: bi merhemet, bi şefkat. Madem ku navêt xwedê hene madem rehma xwedê heye nexwe çima di jiyanek bisînor de cezaya înkara xwedê dojeha bêebedî ye gelo eve ne li dijî edelata xwedê û wateya navêt wî ye?

... berê ku ez binîvîsîm divê ez ji we re bêjim eger hûn bi rastî jî bersiva vê pirsê meraq bikin pirtûkên seyda bedîûzzeman bixwînîn mesela lem'alar, mektubat û hinek beşên din jî hene di kûllîyatê de dema mirov çend heb mijara hev re bixwîne wê çaxê nefsa mirov qayîl dibe.
Di lem alar ê : lem a ya 28 an ,
Di sözler ê : gotina dehemin
Di işarat ül îcaz ê: pera 92 an
Mektubat : 12. Mektup (peyama duwanzdehan)
Çawkanî : weşanxaneya zehra.

Bersivek: înkara xwedê, ji ber ku înkara hemî aferîdeyên xwedê dike, înkara hemî nav û sifatêt xwedê dike ku hemî jî bê sînor û ebedî ne loma dojeha ebedî dibe ceza.
Lê li gor gotina seyda bedîûzzeman xwedê ji ber ku rehman û rehîm ê dîsa jî kesên ku çûne dojehê piştî demek ê dojehê ji wan re hûre dike ango ûlfet çêdibe(alışmak, normalleşmek) û di kesên dojehê de û dinyayê de çi qencî û başî kiribin mûkafata wan bi sivîkkirina cezayan wê mûkafat binîne mesela bi keşfa ampulana edîson ku xêr û qencîyek mezin e. (Ayet: " her kî bît ku bi zerre mîsqal
xêr kirîbît wê mûkafata wê bibîne, her kî jî bîg zerre mîsqal guneh kirîbît wê cezayê wî bibîne")



02.06.2017 17:47 ~18:18 | azad30

4. Bersivek din jî heye ku ji bo ebedîtîya dojehê dibêje kesê ku di dojehê cezayê xwe kêşa xwedê piştî demekê agir hînî ehlê dojehê dike û wan ji ezabên berê xilas dibe( hedîsa kudsî xwedê wiha dibêje: "rehmeta min xezaba min derbas kirîye")

Di van mijaren de pirî caran nefsa însan bi quretî û ezêtîyek fîrewnî mirovê sevkê îsyan ê dike mirovê teşwîkî dijayetîya xwedê dike lê divê mirov piştî xwendin, lêhûrbun û lêgerînan dive teslîm bibe ji xwedê re . Loma eger mirov ji bo înkara xwedê tişta bigere jixwe nikare nefsa xwe bisekînîne ji ber ku xweda ezîtîyek daye însan ku pê xweda nas bike xwe nas bike mirov bi wî ezîtîyê hem dikare bibe hz Ebubekîr hem jî dikare bibe ebu cehîl ê le'în. Êdî biryar ya me ye.

( dema fitarê tê loma niha wê dawî be , remezana we b'xêr * )



02.06.2017 18:45 ~19:10 | azad30

5. Pêşî ewî bêjim mijara piştî dojehê çûna bihûştê de tu agahî nîn e. Him qur'an'a pîroz him jî hedîsên resen agahiyek wisa nade.

Biramînin, pêxemberek tê û dibêje baş bin qenc bin hûnê biçin bihûştê. Lê baş nebin jî piştî sezayên xwe dîsa hûnê biçin bihûşt. Çawa çêdibê. Mînak insanek her ro heqeretê xwedê dike û diçe bihûştê. Tiştek wisa tune. Ew teorî ji layê cemaetên ku dixwazin ji xwe re mirov qezenç bikin ve hatiye derxistin. Bibingeh nîn e.

Jixwe meseleya afirandina insan ewe ku mirov evdîtiya xwedê bike. Li gorî îslamê insan misilman nebe diçe dojehê. Mirov misilman be vêgavê kiryarên yekî tê hesibandin. Evdîtiyeke, kiryareke baş û li gorî îslamê be diçe bihuştê.

Herwiha li gorî kiryarên yekî cûreyên bihuşt û dojehê hene. Hîç kesî re neheqî nayê kirin. Pîleyên wan li gorî yekî diguhêre.

Meseleya berdewamiya dojeh û bihûştê de di qur'an'a pîrozê de ebed, ebeden dibihurê. Li gorî insan ebed weke feza ye. Aqlê însan tiştên ku nizanê dawiya wê çî ye yan jî nabîne û agahiyek nikarê yanê gengaz nîn e ku dest bixê re nav lê dike. Wek feza, valahî. Em dizanin ne valaye lê aql û mêjiyên me wek vala dibîne. Yan jî ji fezayê re dibêjin bêdawiyê. Lê em dizanin bidawiye lê netiwanin gengaz nîn e ku agahiyek babeta bi dawîbûna fezayê de dest bixin. Ji ber vê yekê nav lê dikin. Dibêjin valahî ye û bidawî ye. Raste li gorî insan wisa ye.

Dîsa yekeya demê ast di herdû karîgehê de ji hev cudaye. Em nizanin dem li wê derê çawa ye. Dem heye an na. Çawa derbas dibe. Zagonên xweristiyên wê karîgehê nizanin. Lê qur'an'a pîroz ji bo ku em fêm bikin dibêje ebed, ebeden. Yanî li gorî mêjiyê me yê ku vêgavê têgihê bêdawiye. Dîsa qur'an'a pîroz behsa bihûştê dikê nimûneya dar û rûbaran, gul û biharan dide lu em têbigihin. Ji bo dojehê jî ava kelandî, agir, qeşayê ku dişewitîne mînak dide ez ne şaş bim. Em nizanin dar û rûbara wê derê agirê wê derê çawa ye. Çi pîleye. Lê me fikrek heye, kêmzêde dizanin ku tiştek baş e an xirab e. Bêdawîbûna dojeh û bihuştê li gorî insana bêdawiya. Yanê mantiqa me ji ber ku em neçûne tênagihê lê gava ku em çûn wê gavê têbigihin ku ebeda wî çi qas e. Vêgavê dizanin dawiya wî nayê ev qas dirêj e. Ne deh sal yanê ;).

Agahiyek zêde ku insanan dixwazê pêwîst e qur'an bixwînî. Gava meriv dixwîne dojeh û bihuşt li ber çavê yekî de geş dibe, wek hawê giyandar e. Yekî vêgavê bêhtir fêm dike. Ez her car dibêjim qur'an pirtûkeke pênase nîn e. Ango her tiştê biteferûat tarîf nake. Destûr dideyne. Mijara nimêj, desmêj, hac û wekî wan cûreyên ibadetê li gorî mijarên jiyanê herî kêm in. Ewan bêhtir tên pênas kirin. Çimkî mirovên wê zemanî û wî zemanî jî dizanibûn, dizanin mêj çawa tê kirin, desmêj çilo ye. Hac jî dikirin. Lê civat çilvirandî bû, ango dejenere bû. Qur'an'a pîroz û pêxemberê me ji bona ku ew mijaran dîsa rabikin ser piyan, bi bîr bixin hatin şiyandin. Newisa ji bo tarîf kirina nimêjê nehatiye. Wê demê jî civat çilvirandiye û hê jî diçilvirîn. Ji ber xwe tişt derdixin û wisa jî qayil dibin. Lê pirtûka jiyanê hatiye şandin. Gihiştina wê hêsan e. Bixwînin daku jiyan çî ye bizanin. Weka heyva çardeşevî diyar e ku tiştên ku em nizanin hene.



02.06.2017 20:19 | rûbar

dengdanên dawîn (yên din..)
pelûl [1]
Diranê feqîran di pelûlê da dişike....
tirşik translate [3]
Mirmirokî:kekremsî Mêrokî:erkeksî Mîrovokî, merivokî: însansi Tirş...
kerguh [3]
Ajalekî şêrîn e Ji bo "taybetmendiyên" wan gotine kerguh. Gu...
pelûl [1]
Ez pir jê hez dikim li jor nivîskar gotiye xwarin û şêraniya pîr û ka...
pelûl [1]
şêranîya ku bi ard-arvan û av û şekir çêdibe. kesê bixwaze kare ji dêl...
belki ev jî bala te bikişînin
» bêdawîtiya dojehê

Kategoriyên mijarê:: oldin oldin oldin
nivîskarên ku li vê mijarê nivîsîne


sitemap
reklamokên beredayî