Kategoriyan hilbijêre;

Tenê yên kurdî?:

Pêşîn yên:

Agahî: dema 2 an jî zêdetir kategorî hatin hilbijartin, bila mijar wan hemû kategoriyênku te bijartine, bihewîne an hema tenê yek ji wan kategoriyan bihewîne jî bes e?
Hemû an hema kîjan be:


    22 mijar û 22 peyam
    kurdên femînîst - tirşik
    kurdên femînîst
    (34) (21) (24)
    di mijarê de bigere

    1. kurdên ku fikira xwe li ser dijminahiya mêran ava dikin bi pirranî jî keçik in.

    binere

    duayên kurdî/21957

    li vir û di şiroveyê de çend xeletî hene.

    1. yek xwedê bila xwişka te û birayê te jî bihêle divê mirov aciz nebe ku yek ji kesekî ku em jê hez dikin re dua dike.

    2. ev dua ne tenê ji aliyê jinan ve dihê gotin û mêr ti carî nabêjin, ka çi sûcê mêran e!

    3. heger bigota xwedê xwişka te bihêle te yê çi bigota?

    welhasil

    (bnr: kurd û îdeolojî)



    2013.12.28-23:23 | dijber

    2. yên kurd jî tê de hemû jinên cîhanê yên sik û xwîntehl û xwende femînîst in..

    ez bi wan re rû bi rû neştexilîme, lê ez dibêjim qey û welê texmîn dikim ku bi vê yekê dixwazin heyfa xwe ji neheqî û bêedaletiya (!) xwudê û xwezayê hilînin..



    2013.12.28-23:36 | endazer


    6. tevger a mafên jinan



    2013.12.29-19:36 | fırat evdal

    8. ew ji me kêm bûnê ne.. bêguman parastina mafê jin, zarok û mêran û wekheviiya wan xweş e lê heke izmeke li hemberî bawerî û nêrînên dî dawa dijminatiyekê bike bile bicehmin herin nav kolikên xwe *



    2014.02.20-19:05 | elomelo

    9. di van salên dawî de ji ber felsefeya "jina azad" ya apoîzmê ve hejmara wan gelek zêde bûye, her yek ji wan wek çawiş û başçawişan ber bi dûvê namzetan grê dane, feqîrên xwedê bêdestûr nikarin mîza xwe bikin bi xwudê kî



    2014.02.21-00:27 | prode_pasha_chinyo!

    10. jınen ku prode_pasha_chinyo! qet tiştek jı wan serwext nebu ye!



    2014.02.21-00:41 | rutirş

    13. Xwîntehl û teqlîdokên femînîstên tirkokên femînîst in. kêrî serê pîvazek jî nakin.



    2018.01.31-22:51 | umed

    14. Șașîtiye ku meriv ji kurdén ku femînîzmê bandorî li wan kirine re béje, teklîdok. Belé dibe ku teqlîd jî hebin nikarim derewan bikim lé ez yeke ku beré bédeng dibindestiya mérekî de bú ji nezîk ve dinasim ku a niha tira ji wî merî berdide. Qașo mer bú a niha bú ye mérok. Ji bilî vé mînaké, ne feminizm ne jî tu fikir/ideolojîyéndin ji ser merivan re nayén fér bún an jî nîqaș kirin. Ger hún ji kesen ku ew kiras li wan nehatiye re peyvan dikin ser seré min ez deng nakim lé li ser wan kesén ku ev kiras li wan nehatiye hún dev bi avéjin îdîolojiyé îskut bibin ji xwe re. Feminizm îdeolojiyeke ku dîroka wé ya hîn negihaye sed salî. Belé ger em té de li nakokîyan bigerin hem di teoriya xwe de hem jî di çalakiyé de pir kémasî hene, di bingeha xwe de wekheviya jiné ya li nav civaké dixwaze bi gelemperî șerekî giran ji bo azadiya mirov dide ku bi saya vé yeké zilam jî serkeftî ne. Ji bîr mekin șeré xwe li hemberî çandeke zilamtiyé ku bi sedsalane runiștiye didin ú barén wan birastî jî ne sivik e. Peyvén xwe yén beredayî ji xwe veșérin zilamno an ku derfet bidest me bikeve em dé we bikin zilamok, bi kîriké xwe ne xeber nedin, emé jé bikin ha ;)



    2018.01.31-23:28 | jeahro

    15. sernivîsa cardin nîşandaye ku gelemperîya ciwanên Kurdan çiqasî korrefehm im!
    1-Femînîzm dijberî çanda bavsalar a ku bi hezaran sal e ne bes li ser jinan, li ser hemû zayendên ne-hetero û ne-mêr tehde dike ditêkoşe.
    2-Wekî hemû îdeolojîyên din, femînîzmê de jî gelek fraksîyon û hizbên ciyawaz henîn. (Femînîzma radîkal, femînîzma Marksîst, Femînîzma sosyalîst, Femînîzma liberal, Femînîzma Reşîkan hwd)
    3- Çawa ku berîya Marksîzmê jî tehde û desthilatdariya li ser çîna karkeran hebû li bi marksîzmê ve êdî li çawirdora dinyayê mirovan bi awayekî rêxistinî li dijberî sermayegeriyê kar kiribe, tehde û desthilatdariya li ser jinan jî bi hezaran salin heye lê bi femînîzmê ve jinan bi awayekî rêxistinî li dijberî bavsalarî û desthilatdariya mêran kar kir. Veca gelo hûn bi kudera xwe difikirin ku femînîzmê wekî teqlîd binav dikin!? Ji kerema xwe vegerin hebûna xwe binêrîn hûnê bi sedan teqlîdkirinên sosret bibînin.
    Niza'm van rojan kertî bûye trend an ev kesên gêje gêj xeberdinin serxoş felan in!



    2018.07.30-15:51 | jifêzagorda

    16. Kurdên gelemperî rayedarên hdp ê û chp ê ne
    Armanca wan li gor kesên bi wan re axivî me wekhevîya jin û mêran e
    Di hemû beşê jîyanê de dixwazin jin û mer wekhev bin
    Di sûxrê mala de ,di xebatê de ,di mezin kirina zaroka de ,di duaya de( xwûdê birê te bihêle ),di mîrateyê de,di hezkirina dê û bav de,di nimêja de(jin jî meletîyê bikin) dixwazin jin û mêr wekhev bin

    Piranî keçikên derin zanîngeha an jî yên ku derin bajarê mezin yê tirkîyê dibin femînîst
    Lê yê li kurdistanê dimînin jî bi saya hdp û apo dibin femînîst
    Car caran jî jinên jinebî(ji vê peyvê jî gelekî acizin)yên ciwan dibin femînîst û wek zilama xwe dixin her civatê û çêra davêjin ,cixarê vedixwin

    Wer hasil bela serê civaka kurda ne û yê xorta ne
    Ji destê wan bê dê kîrê xorta jê bikin û têxin ( berîka) wan



    2020.02.06-19:46 | tîrêj zana 21

    17. piştî 2010an femînîstên kurd bi nexweşiya femînîstên tirk ketin û armanca wan a eslî ji hilweşandina bavsalariyê wêdetir, bû dekolteya sîng û çaq û zik. sedema vê ecêbê jî ew nifş e ku di salên 90î de li bajarên tirkan hatine dinê û li wan deran mezin bûne.



    2020.07.08-03:17 | ezcan

    18. Em mînakek bidin; Fexriya a..
    Belkî jê bipirsin ewê bêje na ez ne femînîstîm lê belê femînîsteke xurt e.. hûn bername wê û Mehdî mutlu temaşe bikin hûne bibînin ez behsa çî dikim..



    2020.07.08-09:51 | xeletnivîs

    19. Îdeolojiyeke vala ye ez xulam..
    Çewtiyen pir zede dihewîne nav xwede..



    2020.07.08-09:52 | xeletnivîs

    20. Tiştên vala dikin. Vala.



    2020.07.08-21:05 | ezxeyic

    21. Bîrdoziyek bi çaq û sing û qûnê nayê diyarkirin. Ka hinekî bela xwe ji jinan vekin yaw! Hûn napejirînin li ser çavan, îca ev êrîşa we çi ye? Keçên bajarî jî bin, gundî jî bin çi dixwazin dê li xwe bikin. Serê tu kesî ji çaq û desmal û singan naêşe!



    2020.07.08-21:31 | berijahr

    22. heqê tu kesî tuneye ku bêje bila jin sîng û çaqê xwe nîşan nedin, lê heq û hedê mirovan heye ku bêjin bi vekirina sîng û çaqan femînîzm nabe, birêz berijahr.



    2020.07.09-00:46 ~00:56]| ezcan

    23. divê ji bin çepgirên tirk û femînîzma tirkî derkeve û bibe femînîma Kurdî.



    2020.07.09-20:40 | brzn

    24. Kurdên dixwazin neheqiyê bikin. Bi min niha rewşa jina ji ya mêra xweştir e. Ne ku ji ber ez mêrim û bo mêra biparêzim dibêjim. Ji xwe heçiyê xwedî ûjdan be û hinekî heşê wî serbest be, ji xwe ne te`dê li kesî dike û ne jî neheqiyê. Ez bi xwe ji siharê heya êvarê di bin banê înşaata de dixebitim. Paşê têm malê arîkariya xwuşk û diya xwe bo danîna şîvê dikim. Piştî me xwar sifrê radikim. Nivînê me yê erdê ne, loma jî divê her şev em nivîna bikin siharê jî hilênin. Heya niha ji çend carên mecbûrî pê ve cihê xwe ez radikim û dêtînim. Cilê xwe yê qilêrî ez dixim mekîna cilşoyê û tenê diyamin wê dixebitîne. Wer hasil ez ji xizmeta li min tê kirin aciz dibim. Yanê dema yek suxrê min ji dêlava min bike, ez dikevim ber fediyê û pê nerehet dibim. Loma jî çi karê min hebe, heya ji min hat ez bi xwe dikim.

    Vêca ez xwe û jinên li mala xwe didim berhev, bi dû-sê qat bêhtir dixebitim. Ez van tiştên li jor hemûyan dikim, jinên li mal jî hew suxrê xwe dikin. Taştê dixwin, radikin. Firavînê dixwin, radikin. Û ji bo êvarê şîvê amade dikin.

    Ha îja piştî vê mêr dengê xwe nakin îja jin nasekinin. Ha dibe ku hin kes bêjin, xebitandin ne meseleye, jin jî karin bixebitin. An dibe ku bêjin jin rêzê dixwazin, rehetiyê naxwazin. Ev yek jî ne pirsgirêkeke giştî ye. Girêdayî jinê ye. Ger jin zana be û hay ji tevgerên xwe hebe, dê mêr mecbûrî rêzê jî lê bigre û pê bişewire jî.



    2020.07.09-23:31 | tîrêj zana 21

    25. jinên ku ji nav civakeke ew qas bavsalar û kevneperest mîna şêran derketine, mîna şêran têkoşîna azadiyê didin û wê azadiyê bi dest xin. her roj hezar rexne li femînîstan tê kirin lê baş e ku em femînîst guh nadin rexneyên kevneperest, nezan û vik û vala, em li ser riya xwe dimeşin. em ê bibînin: dê kevneperest têk biçin û kurdên femînîst di civaka kurdan de wekheviyê ava bikin. *



    2020.07.11-22:48 | roza

    26. birastî jî carna li nîqaşên me kurdan heyirî dimînim. civaka navnetewî behsa queer teoriyê dike lê ciwanên kurd (helbet piranî mêr) hêj îddîa dikin ku rewşa jinan di nav civaka kurdan de ji a wan baştir e. axir femînîstên baqil hene ku xwe pêş ve dibin. û ji kerema xwe bila mêr ranebin aqil nedin me ku em ê çawa çalakvanî û siyasetê bikin, em ê çi li xwe bikin û em ê çi bikin. beriya hûn femînîstan rexne bikin herin bi mêrîtiya xwe ya toksîk re bikevin nav hesaban, ka binêrin bi awayê siyasî hûn çi dikin, hûn li hember jinan çawa tevdigerin. erîl erîl neaxivin. *



    2020.07.11-22:55 | roza

    27. helbet rexne li femînîstan were kirin. mîna ku em kurd ji sibehê heta êvarê tirk û ereb û farisan rexne bikin tu feydeya wê heye gelo? û hem wek pêşmerge hem jî wek gerîla jinên kurd bi dehan sal e tê dikoşin, seddeq. lê mixabin roja îro femînîstên ji nifşa teqsîmê (çi kurd çi tirk), hilweşandina bavsalariyê tenê di peywenda dekolteyê de dinirxînin. ma çawa bû hem ew û hem jinên şêrgele dibin femînîst?

    ewqas jin her roj tê kuştin lê derdê femînîstên teqsîmê bûye cilên dekolte. mîna ku kurmancên me dixwazin rojhilata navîn tev bikin demokrat...



    2020.07.11-23:27 | ezcan

    28. dekolte jî qadeke şer e. jin bixwazin çi li xwe bikin, wê ji bo wê jî şer bikin. şerê ji bo kincan ne bêwate ye, ew jî dewama şerê wekheviyê ye. yanî li gel hemû rêzgirtina min a li hember şervanan, femînîzm ne bes şervanî ye. ne hewce ye ku wexta em şervanan bilind bikin jinên ku meseleya wan dekolte ye bixin binê erdê. di sala 2020an de femînîzma taqsîmê jî bi awayekî têdikoşe; bêqîmet nabînim.



    2020.07.12-20:55 | roza

    29. Kurdên me zêde ji tamê dernexin femînizm ne tiştek xirabe.. lê jin û mêr ne wekî hevin wê wekî hev nebin jî sed dused 'emeliyat ji hiş û gunika derbas bikin jî zehmete nabin gunikreş em viya jivre bibêjin * femînizm îdeolojiyek têk çûyîye daw û îmana çidikin nizanim bira dilê wan nemîne hişmendiyek bêbingehe ji nûve hilweşînin û ji nûve avabikin jî niyanek hebe para wana jiyanek jî hebe wê mehrûmê wê bin *
    Lê ku dawa wan cil û bergbin kedîcîkên adnan oktar jî edî vê astê derbaskiribûn..
    herwiha bijî feminîzm, herbijî quzê bejî bimre maskulizm


    hişyarî Evên ku reşgirêbidin û reşik bidin wan ji silav û rêzê xwere dişînim, emê kêngê bi azadî gemariya bin hişê xwe derxin holê ji tirsa we hun nizanin henek, pêkenî û ken çiye *



    2020.07.12-22:20 | shorbevan

    30. nîvmayî ye lê ji bo keran destpêkek e: femînîzm/123048
    yên jêr ji bo hemû dijberên femînîzmê ne, ne tenê bo kesekî qûnbigû ye. loma min bi îdîayên bi-pênç-qirûş-nakin mijûl nekin jkx. mersî.

    jin li welêt mîna heywanan bên firotin, hemû çand û gotinên pêşiyan li dijî hebûna keçan/jinan verşin, li bin destê bav û bira û zilamê xwe mîna xulaman bên dîtin, kur û bira ji wan çêtir bên dîtin, zewacên berdêl û kuştina bo namûs mîna baran li ser welêt bibare û femînîzm beredayî be û îdeolojiyeke têkçûyî be. peyva "zimanê kurdî tune ye" çiqas îdîayeke rast be, "femînîzm têk çûye" jî hewqas rast e. bawer nakim ku kerên me yên bêhişên efsanewî rabûne û derheqê femînîzmê kitêbek xwendiye. wekî her tiştên jiyana me ya normal, di vê meselê de jî tirkan copy-paste dikin. ji ber ku tembelên hanê ne, doxînsist in, an jî yekser bêhiş û kêmaqil in. an jî neletên xwedê ne. belê.

    niha ew ê tirşikvanên pir zana û esilewropa rabin û bibêjin wele li welatê me jin jî mîna mêran e. û ez ê bi hemû terbiye û ehlaqê xwe bibêjim, de here ji wir kundir layê kundiro.

    jin li bajaran/cihên medenî mîna însanan tê dîtin û mîna mêran xwedî heq in. lê ka bajar li welêt li kû ye? amed? wan? mêrdîn? li kû derê? li navendên wan navbajaran? ne ku biçûk dixim, tiştên rast rast e. ji ber sebebên bindestiyê, seranserê welatê me bûye gundeke mezin. ev minaqeşeyeke din e. lê heq û bajarî du tiştên girêdayî hev in.

    li aliyê din, meseleya kinc hene.

    doxînsistên me mîna kerên me gelek navdar in. doxînsistî û sîstema bavûkalan jî bav û kurê hev in. her wiha. wê ew doxînsistên me rabin û rûnin qala dekolte û degajeyê bikin. (jkx ferqa wan bikin malê tirşikê). na wê pêsîra xwe vekiriya, wê jî qûna xwe belot kiriye û a din qûzê xwe bêperde hiştiye. hey neletlêhato, xezeba cehinima hetahetayê serbariyayo, qasî wan tu rojekî qala bedenên mêran nekiriye. bulge rastiya miletê kurd e û yekser taybetiya mêrên kurd e. kîr lê bûne kona koçeran li kolanan dimeşin, diherin û tên di nav civakan kîr û gunê xwe dixurin an jî kîrê xwe diavêjin li aliyekî an jî gunê xwe ji kîlota nav qûna xwe xelas dikin. bêeyb û bêşerm ev tiştekî pir berbelav e. erê ez gey im, û tiştên mêranî zûka bala min dikişîne û yên straight ya nabînin ku bawerr nakim nabînin, lê sedî sed paşguh dikin, nakin xem, ya jî edebiya bavûkalên xwe tenê ji bo jinan dikin şert. namûs tenê di pozên jinan de ye bo wan. hey rûvî ji qûnan avêtoo.

    li aliyê din rexneyeke lazim e yan jî bi hedê xwe hişyariyeke pêdivî ye: wekî hemû -izman femînîzm jî, di gelek cihan de yekser bo redkirina kurdî tê xebitandin. çima? 1. kurd ligel kemalîzmê li ser dînê xwe mane û bi ya wan kesan dîn û kurdbn wek hev in (kemalîst yekser wiha difikirin û ji xwe dema hûn bi kemalîstek sohbet bikin ew ê bibêje ku akp bi saya kurdan desthilatdar e) 2. kurd paşmayî ne û cihê jin li nav paşmayiyan tune ye. (lê qala paşdemayînê nakin, sebebên paşmayînê, feqîriyê nakin) û belkî çend sebebên din... ji ber wê jî jinên kurd divê xwe ji van fikran biparêze an na wê dejenere bibe.

    û em werin yekser ser kincan.

    niha li tirkiyeyê îslam çawa li ser xavik û şelpeyên jinan tên kodandin, femînîzm jî li ser ser dekolteyê tê dîtin. lê ne îslam tenê şelpe ye, ne jî femînîzm tenê dekolte ye ku femînîzm di heman carê de him dawa heqê sergirtinê û him jî serqotiyê dike. ji ber ku her du jî girêdayî jinan e û her du jî girêdayî biryarên jinan e. her wiha jin him dikare kincên bi dekolte û degaje li xwe ke an jî dikare serê xwe bigire. û an jî cureyeke din. ma tu çi gû ye û nêrîn û biryara xwe deklare dike? wê qîzên te jî serî li te rakin. hay ji xwe hebe, dilkotîyo! (yan na, wê qîzên te li ber destên mêrên xwe, bibin xulam û ji sibê heta êvarê bi talûkeya lêxistin û heqeretan bibin an jî ew ên ji aliyê mêrên xwe ve bên kuştin. bi rastî jî ma tu dibêjî ev tişt îstîsna ne? ne wiha ye lê ya ew îstîsna rabe li ser qirikên qîzên te rûne? ma tu nafikirî hey nelet ji qûn avêto?)

    mesele li vir sembol e. lê yên ker nikarin ji xêncî sembolan tu tiştên din bifikirin. ji ber ku kerîzm ketiye li nav hemû şanikên wan ên genî. mîsal kurd ji bo tirkan tenê tê maneya kurdistan ne ziman ne çand ne jî tiştekî din, tenê kurdistan heye ji bo wan. lê kurd ne tenê kurdistan e. kurd, stran e, çîrok e, henek e, ken e, xwarin û vexwarin û çandeke fireh û mezin e û her wiha kurd feqîrî ye, neçarî ye, kuştin e, heq e.... lê kerîzm dibêje kurd tenê kurdistan e û ji xwe ji bo wan ev cudaxwazî ye.

    şaxa kerîzmê ya li nav kurdan jî heman tiştê bo femînîzman dikin, radibin û dibêjin, femînîzm qûnvekirin e. ji bo me jî tenê tiştek dimîne. ew jî: serê babûkalê te têxim qûna te.

    nijha herim û blackpink guhdarî bikim.



    2020.07.12-23:07 ~23:30]| biruya hayao miyazaki

    31. kurdên me hew li stenbol femînîst in , wille gava tên welat tê bê qey ew çû ye yekî/a din hati ye şûnê ..

    wekî din milletê me femînîzmê çewt zane ,
    bi wan femînîzm kirna mêra a bin niga ye
    xwedê ji te razî femînîzm wekhevî ye tu çi dek û dolaba dike serê zilam !

    wekhevî jî bi kincên vekirî nabe , divê pêrwerdehiya me li ser vê dozê be.

    kurdên me qeşmer in di stranan de kanin behsa memik û jinan bikin lê a talî wan wekî çêriya dibînin hema ez tengim vê dirûtiyê..

    ez piştgiriya jinan dikim jixwe maka min jî jin e, xuha min jî
    hernê jinno!



    2020.07.13-00:45 ~00:46]| shwinsherm

    32. xuyaye wekî hergav peyamek klasîka shorbevan a di derheqê feminîstê kurd de e şaş hatiye fehmkirin Femînizm bixwe jixwe di navê wîde jî aşkereye ku tevgerek jibû pêşxistina jinêye lê hinek jê jibû berjewendiyên xwe tevdigerînin.., tiştên femînist dixwazin bila jin ne bin destbe, wek heviyê, kuştina jinê nebe, zilm lê nebe, bira dest neyê dirêjkirin, bira tecawizî li wan nebe, çi lixwe dike bila bike, azade, bira ji hevalên xwe paş nemînin, di nav civatêde cîhê xwe bigrin.. jixwe ev tiştên însanîne, şertê însaniyê, islamiyê kurdiyêne û bêhtirên wî şertê shorbevanîzmêne jî, em jî wisa dibêjin dixwazin.. îca nermok qunekî, îbnekî.. li kube diçin xwe dikin binê wê şemsiyê.. tenê ji bê ehlaqiyêre rê çêdikin, femînizma rast ne eve.. hinek ne jiwan hene rexneyê ranakin, hirr nezanin û xwe li zanyariyê dikujin ku jiber me got bêbingehe ti kerîtî û naletî nema li me barandin me du biwêjên bi argo bikarhanî ti doxînsistî nema em pê hatin tewanbarkirin, (netirsin em doxînsistbin jî qewlê bişarê dînve heta kes nebê xêra xwe dimin nanî em jî di herkesî nanin, bi zordarî) û ez îtiraf dikim devê min çiqas ji quzre pîs be jî em ji kîrê xwere ne pîsin em ne miriyê quzin here were du perçe çermike jibû gotin be ez di nivîsande bikartînim qasê ez/em şor dikim û bi ecêb û sosret û bi wate dikim bi esmana dixim ne hewqase... tamam çima alerjiya we ji van peyvê argoyîre heye ha dev ha quz, ha guz ha poz ha memik ha pê.. tev lebatên laşêne, jiniha pêve bibêjim di devê bavê xweyî nim an di pozê bavê wî nim ew jî heman tişte lê bêhtir bala we nakşîne ez na hun quz giring dibînin û dieybînin hun ne doxînsistên veşarîbin an yên aşkere?

    me rê da me go hişê me gemariye we jî riya xwe di mede û di heqaretande dît. lê mixabin hişê we gemartire.. meriv bixwaze meriv dikare xwe ji hemberê xwe pîstir jî bike lê bira seviya min li asta xwe be min ne gotiye feminizm şaşe lê hun min didin zorê dibêjin bibêje pîse min gotiye tiştek ne xirabe min xwestiye bibêjim dînek qirase jêre astenge û ji sedî serya notî kurd nizanin feminizm çiye hun jixwere li ser medya civakî xewn û xeyalan çêdikin, dîsa dibêjim bê bingehe xwe li pê nagre di nav kurdande.

    Hinekên din jî ne jiwan hene ew jî heman kesin
    Tu rêz nişan nadin, bê rêzin wê herin wan biehlaqiyê xwe bikin zoqa çavê mislimana çi heqê we heye? Qasê heqê we deh car heqê wan jî liser we heye ka hun lihember niheqiyê û zordariyêne hun rêz nîşan nadin û li benda rêzêne yek we rexne bike hunê li wan heqaretan bibarînin gemariya bin hişê xwe derxin, ev kesanne feminîstin berjewendîstin.. daxwazên misilmanan jî ji we hene bînin cî ne virbe, wan jî ferdên femînîzmê bi hesibînin li wan jî zordariyê nekin


    Çewtiyek hebe bila feminîst biborin



    2020.07.13-23:06 | shorbevan

    33. Kurdên ku hêvî dikim ne wek xwudiyê vê kurdên femînîst/126131 peyamê bin. Ji qewla hin camêra kesên ku bi nexweşiyên derûnî ketine dê xwe li bin sîwana femînîzmê veşêrin û sixêf, dijûn, nelet û hema çi hat ber devê wan li xelkê bibarînin û henek û tinazên xwe bi asta medeniyeta xelkê bikin. Paşê jî nêvengek ji xwe re li ser tora civakî dê çêkin û bêyî hay ji rewşa civak û gerdûnê hebin ji xwe re xutba bidin, Slogana biavêjin. Hema rabin û rûnên dê bêjin jinê di bin destê mêran de, bavsalarî, jinên tê kuştin, lêdanê dixwin. Heya îro mirovekî li derdora min ne li jina xwe xistiye, ne jî li keça xwe. Lê carek min dît mêrek biyanî li kuça me, jina xwe û dostikê jina xwe di erebeyê de da ber gula û herduya jî kuşt e.( jin mêrê xwe xapandibû, mêrê xwe dişande kar û çawa mêr ji mal derdiket, gazî dostikê xwe dikir û bi erebeyê diçûn mala zilam û bi hevşadibûn. Wê rojê jî zilam telefona xwe li mal jibîr dike. Ji bo telefona xwe li malê vedigere û jina xwe û wî zilamî di erebeyê de dibîne..... )

    Min berê jî gotibû û niha jî dîsa dibêjim, bi vê pergala niha( wekî ku femînîst dibêjin bavsalarî) ji bo mêran dijwartir e. Keç û xort mektebê dixwînin, lawik dibêje ger ez ne serkeftî bim ezê an herim sanayîyê an înşaatê. Keç dibêje bû bû, nebû ezê li mala xwe rûnêm li benda mêrê xwe bim. Rebenê lawik çawa digihêje( ji bo civaka me dibêjim) mecbûr e bixebite pera bîne malê. Keç, xwarinê hîn bibe, cila têxe cilşoyê, firaqa têxe firaqşoyê, tejika bişîne " hali yikama", bavê xwe an birê xwe bişîne bazarê, tiştê lazim lîste çêbike û têxe destê bav, bira an mêrê xwe bila bîne.

    Lawik, ji bo bizewice qelenê bûkê, zêr, firaqên spî( beyaz eşya), taximê paldanka, koma rûniştinê( oturma grubu), mesrefên dawet û şêraniyê. Wêneyên dawetê. Yanê 150 mîlyar pere. Jin, kes doza tiştekî lê nake. Yên " bavsalar" tenê dibêjin bi pey mêra nekeve û hew.

    Vêca kesên ku xwe wek zerevan û parêzvanên femînîstan dibînin û wek berdevkê femînîzmayê daxuyaniyan didin, ji dêlava ku we sixêf, dijûnan kir û rexnekera biçûk û paşdemayî dît, we hinekî behsa vê îdeolojiya "pîroz û kiswet" bikira, qet nebe belkî hinekî têbigihiştana bê hûn doza çi dikin.



    2020.11.29-23:29 | tîrêj zana 21

    34. yên ku dixwazin bala hinek kurdan bikişînin li ser meseleya zayenda civakîyê. çi ye ev zayenda civakî? pergala serdestîbûna zayendek an jî komek (yên bi heman hişmendiya zayenditiyê tevdigerin) li ser komên bêhêztir û biçûktir de ye. ev yek di civata kurdan û gelemberiya cîhanê de wek serdestîbûna mêran û hişmendiya seksîst, homofobîk û tundkar a li ser komên bêheztir ên wek jin, zarok û zayenditiyên din ên cûr bi cûr (lgbti+) de derketiye holê. ev serdestîbûn ne tenê şîdeta fîzîkî ya li ser jinan û kuştina wan e, divê mesele tenê li ser vê yekê neyê dîlkirin. cûreyên şîdet û tundiyê digûherin: tundiya fîzîsel, maddî, pskîlojîk û hestî û hwd.

    mînakên li jor ji aliyê birêz tirêj zana ve hatine dayîn, hemû dikevin di bin hişmendiya zayenda civakî de, mecbûrbûna kuran ji bo cevandina qelenê, xebata li inşaat û sanayiyê an jî hertim di mal de bûna keçikê û hêvîbûna ji bav, bira û mêr ku xebitin û ji derve xwarin bînin, ev tev pergala zayenda civakî ye. li vir wek ku tîrêz zana jî gotiye mêr jî mexdûr in lê wî mabestek din gotiye helbet. xwestiye bi mînaka îxanet û doxinsistiya jinekê bîrdoziya femînîzmê birizîne û kuştina jinan meşrû bike lê berî ku kuştina wê jinê meşrû bike divê vê pirsê bike: heman senayoyê de bila zayendan bigûherîne, jin were malê û mêrê xwe bi jinekê din bibîne, dê çi bibe? dê ew jin bikare çi bike? destê wê de çi hêz heye? wê demê dê hişmendiya ku ew jin hatiye dinê hate wê rojê ji wê jinê re hatiye empozekirin, nehêle ku xwe tev bide û mecbûr dê bêje zarokên min hene û bi vî halê ez ê çi bikim û biçim ku derê, mêrê min doxîsist be jî malekî min û zikekî min ê têr heye, ji ber ku ez ji bo tatmînkirina mêrê xwe û xwedîkirina zarokên xwe hatime vî dinê, ez ê nekarim tenê serê xwe li dinyaya derveyî debara xwe bikim û ji ber ku ez jin im dê kes pûtê bi min neêyne û ez ê nekarim bijim. ha ev tişt zayenda civakî ye û pirsgirêkek e û meseleya bingehîn e a ku femînîzm li ser disekine.

    binêre bijardeyên mêrê gelek in: dikare jinê bikuje, jinê bike der û zarokên wê ji destê wê bistîne an jî dikare heta hetayê li wê jinê bixe. di seneryoya berevajî de jin dikare çi bike di civaka me de? ku bixwaze bikuje dê nekare, ku bixwaze ji mêrê cûda bibe dê him malbata wê him mêrê wê him jî civak bibin asteng ji ber ku cûdabûn tiştek şerm e û bêyî mêrê xwe jinek dê çawa bikare bijî û her wiha bixwaze bireve jiber ku him zarokên wê hene û him jî dê navê malbata wê û malbata mêrê wê derkeve û ev jî dibe dewa namûs û telaqê. û teqez divê jin were dîtin û were kuştin an ji veger cem mêrê xwe. dê nakere bireve jî. hêz di destê mêrê de ye. çawa nikarin vê yekê bibînin? em tev her roj di jiyana rojane de van mînak dijîn.

    femînîzm li ser wê hişmendiyê hatiye avakirin û heta îro bûye pêşenga gelek pêşketinên erênî. reşkirin û biçûkdîtina femînîzmê jî mixabin yek jî encamên çanda populer û zayenda civakî ye. û herwiha di her bîrdoziyê de yên ku gotin û tevgerên tewş, çewt û xelet dikin hene, ev yek ji bo femînîzmê jî derbasdar e. li ser mînakên istisnaî divê em vê meseleyê pişt guh nekin. pêşketina civakekî girêdayî çareserkirina meseleyên wê civakê bi awayek naxweyî ye.



    2020.11.30-01:40 ~01:54]| xelîl

    35. xwediyê vê peyamê (kurdên femînîst/128527) rabûye peyama min (kurdên femînîst/126131) rexne kiriye. bi rastî jî min bi uslubekê hişk nivîsandiye, lê çewtî û xeletî divê bê eşkerekirin û eşkerekirin di noqteyekê de têr nake. divê tu hurmetê nedî wan; divê tu tehemul nekî bo gotinên wan. divê tu xetek stûr bixêzîne di navbera xwe û yên din, ên ku bi rastî jî ne tu mirovên normal in. divê tu çewtiya wan tenê nebêjî, divê çewtiya wan rade qûla çavê wan. çima? ji ber ku ew hurmetê nadin te. qises, di hinin caran de rê û rêbazekê rast e. wan te biçûk dixin? jê kêm nebin, biçûkbûna wan afîşe bike ku ev ne tiştekî zor e, ji xwe ew carût bi carût malzeme didin te.

    mîsal ez nikarim hurmetê bidim tûranperestan ên ku dibêjim kurd tuneye; ez nikarim, serê xwe bi tehemulê li gotinên homofobîkan kil bikim ên ku qesda jiyana min dikin; ez nikarim heq bidim dînbazan ên ku bi hişê mêranî tev didin û bi qeder û muqederatê azadiyên jiyanê sînordar dikin. û helbet nikarim li hemberî zilman jî kerr û lal bim ên ku ser hemû kêmaniyan, di serî de jinan tên kirin.

    min hêvî dikir rexneyekê çê û çêker be lê belê di destê me de peyamek bêfikir û pûç û vala û mîna qanalîzasyonekî genî heye, xwendekarê sinifa heftan heştan jî dikare van tiştan bibêje yên ku tu tişt qala femînîzmê nizanibe. lê min di peyama qalkirî de referans jî dabû vê: femînîzm/123048 lê em çi bikin sînorên hişê, qapasîteya fêmkirinê û edetên fitratê ne wek hev in. lê mecbûr im bersivê bidim wî kesî ji ber ku ez kirime nexweşê derûnî. çima wî ez kirime nexweşê derûnî bi rastî texmîn dikim û belkî ji we jî hinin heman tişt tînin bîra xwe lê belê naxwazim keviran biavêjim nepeniyê. lê wî bangî dueloyayê dikim:

    heke ew mêr be û layê bavê xwe be, bila were û ji min re qala naveroka teşxîsa xwe ye qûnbigû bike, ka hela çi nexweşiya min heye, ez jî hîn bibim. lê wî tenê ev negotiye, her wiha gotiye ku dixwazim li bin sîwana femînîzmê "nexweşiya" xwe veşêrim. freud is speaking, god! please just one second.

    îja. ez mirovekî agresîf im bi rastî. di normalê de min ê peyvên vî camêrî herf bi herf danîba ber wî û yek bi yek heqê wî bidaya lê bila hemû gotinên peyama min a qalkirî ji bo niha jê re bes be, lê ji bo xatirê tisik.netê ez ê li ser dij-rexneyên wî yên neheq rexneyên xwe binivîsînim:

    1. zerdeşt ferman kiriye: "[...] henek û tinazên xwe bi asta medeniyeta xelkê bikin." piraniya xwînerên vê peyamê ji xwendegehên tirkiyeyê mezûn bûne û wê zanibin, di dersa tirkî de beşek heye bi navê "okudugunu anlama". îja ev nefer vê tespîta xwe ya derew ji vê paragrafa min derxistiye:

    jêgirtin: jin li bajaran/cihên medenî mîna însanan tê dîtin û mîna mêran xwedî heq in. lê ka bajar li welêt li kû ye? amed? wan? mêrdîn? li kû derê? li navendên wan navbajaran? ne ku biçûk dixim, tiştên rast rast e. ji ber sebebên bindestiyê, seranserê welatê me bûye gundeke mezin. ev minaqeşeyeke din e. lê heq û bajarî du tiştên girêdayî hev in.

    îja di civaknasiyê de agahiyek heye: xelkên bindest ji medeniyetê ne berpirsyar in. ji ber ku bin-dest in. [heke ji we kesek vê fêm nekiribe, jkx vê peyamê biterikînin] hema naxwazim qala çar aliyên welatê me bikim, tenê li perça bakur binêrin. heqên nûjen ji aliyê medeniyetên nûjen ve li hidûdên bajaran tê avakirin û bajar ji fikirê dertê û fikir jî ji zimên. tenê dixwazim bi vê agahiyê bipirsim: gelo kurdî li bakur xwedî çi heqê ye? "seçmeli ders û trt 6". û hûn dizanin emrê van herdu heq jî nagihije 20 salî jî. gelo kurdî dikare di 20 salan de bajaran ava bike? ne tenê kurdî, tu ziman nikare.

    lê wê ji we hinin bipirsin: "hayao, temam baş e lê amed? mêrdîn? wan?" ez ê jî bi kenekê tije keser bişînim we. hevalno amed û mêrdîn û wan û yên din -erê- ji aliyê nasnameya îdarî ya dewleta tirkiyeyê ve bajar in lê îluzyon ne tenê ev e: ev bajar hemû encama çanda tirkiyeyê ye. ji ber ku di bajarbûna wan de tu cihê ziman û bi xwezayî ye ku, tu bandora fikir û çanda kurdî tune ye. ji ber ku kurdî bi darê zorê, bi qanûnan ji navendên bajaran hate qewirandin û zimanê kurdî xwe avêt bextê gund û bajarokên biçûk.

    wekî kurdek dîsa şukir dikim ku ew gund û bajarok hene ku xwedî li kurdî derdikevin lê mixabin ji bo pênasa nûjen a têgiha "medeniyet"ê ev ne bes e. li vir -miheqeq- talûkeya oryantalîzmê heye ku mirov rabe û bibêje medeniyeta kurdan tune ye. ev ne hatiye hişê min, ne jî tiştek wiha heye. û her wiha ev tişt, medeniyeta kurdan jî nake "paşmayî" lê belkî em dikarin bibêjin medeniyeta me di gund û bajarokan de ye û tenê çarçoveya wê ji yên din biçûktir û tengtir e.

    mîsal bêyî ferheng di nav me de kesek tune ye ku qala "koronanin yayilim hizi ve ondan zarar goren hedef kitlelerin hastalik geçmişleri" bike, mîsal em nikarin bêyî ferheng qala "linux sistemlerinin mahremiyet açisindan degerlendirilmesi" bike yan jî yek nikare bi rehetî xwe îfade bike di vê de: "ataerkil zihniyetin inşa ettigi erkeklik benligi ve savunma mekanizmalari". em bikaribin bipeyivin jî, em nikarin xwe bidin fêmkirin. li vir dûrbûna zimanê kurdî û karên xwe bifikirin û îja hilberîna zanyarî û agahî; weşandina wan û perwerdehî... kurd -bakurî ne xwediyê medeniyetekê nûjen e. ji ber ku ne-hiş-tin. belê astengî li ber kurdî derxistin. niha di vê halê de, hemû kurdên parêzer û bijîşk û mamoste û avahîsaz û resam û hwd, bixwazî nexwazî bi jiyana xwe ya nûjen dibin emsalên medeniyeta tirkan.

    ê di vê halê reben de heqên nûjen çawa wê li kurdistanê, di nav gelê me de der bê, bişikive û mezin bibe? mixabin, bi van şertan kurd bi serê xwe ketiye bextê tirk û faris û ereban. heke ew bixwazin, kurd dikarin herin xwendegehan; heke ew bixwazin kurd dikare bibin xwediyê heqên milkiyetê; heke ew biwazin kurd dikarin kitêbeke kurdî derxe; heke ew bixwazin kurd dikarin heqê jinan nas bikin... heke ew nexwaze, em nikarin xwedî van heqan bibin... ji ber ku em bindest in. heqên kêmaniyan hene, lê ya me tune ye.

    di vê çarçoveyê de ez dixwazim bala we dîsa bikişînim paragrafa min a jêgirtî û şîroveya nizamçîko... henek? tinaz? nikare ne di wê jêgirtî de ne jî di vê şîroveya min de henek û tinazek peyda bike. na nikare. tiştê ku nizamçîko gotiye yekser îftîra ye, bextreşî kiriye.

    2. zerdeşt ferman kiriye: "Paşê jî nêvengek ji xwe re li ser tora civakî dê çêkin bêyî hay ji rewşa civak û gerdûnê hebin ji xwe re xutba bidin, Slogana biavêjin."

    niha nizanim nizamçîko li kû derê dijî? swêd? fînlenda? bi rastî piştî peyama wî ya jor ne xema min e ew dijî ya na, tew tu girîngiya bajêr tune ye yê ku wî tê de dijî. lê dixwazim bala we bikişînim vê derê: heqê kurd di jiyana rastî de çi ye? tu yê bibêjî em di jiyana rastî de bi kurdbûna xwe pir memnûn û îja hingî em rehet in, bela xwe didin xelkê... ez tirşikvanên din nizanim. lê di jiyana min a derve de ez berî her tiştî kurd im û ji ber ku berî her tiştî kurd im, her tim bela dikişînim ser xwe. baweriya we ji xwedê bê, di nav koma veganan de, di nav civaka esperantîstan de, di nav hornetê sadfgh de ji ber ku kurd im, rehetî tune ye ku bifikirin di qûnê nim çi eleqa bi kurdbûn û veganî û esperantîstî û hornetê heye yaw! dikim nakim nikarim bigihîjim. lê encam ev e: di jiyana normal de kurdek jî bi kurdbûna xwe ve tetmîn nabe û bi saya xwediyê vê malperê û twitterê xort û ciwanên me kurdbûna xwe dijîn. îja gelo ew di tora civakî de çi digerî? tenê ji bo parvekirina tecribeyên xwe yên ezîz û bîranên xwe yên îbretî?

    îja nizamçîko, çima em fikirên xwe bi kurdî tînin zimên, me kiriye "xwediyê xutba û sloganan". wele, ez tirşikvanên din nizanim, lê bi xwe ne ji bo ji jiyana rastiyê birevim, lê rasterast bo nêzî xelkê xwe bim li tora civakî me. ev li alîkî, dema fikrekê min hebe, île ez ê berê qala şehadetên xwe ya jiyanê bikim? ku yên ku min vegotiye ji çi alî ve wî tetmîn nekiriye? ka hele li peyamên wî bixwînim, gelo di çendên wan de berî fikrên wî, mînak û nirxandinên hûrgilî hene? 1 an 2? law ev çi beredayîyek e! ji bo bextreşiya xwe, mirov xwe hewqas nake cihê zarokan.

    û bextreşiya wî jî copy-paste'a tirkan e: aşiyan an jî fildişi kulesi. heke em bi ya te nêveng-avaker bin, tu jî, fikra te ya tevahî û nêveng-iya xwe ve jî rasterast teqlîda tirkan e yan jî mexdûrekî osymê ye ku tinazê xwe pê nakim ev li ser kurdan êşkence ye lê : i am not sorry for you. :/

    3. zerdeşt ferman kiriye: Hema rabin û rûnên dê bêjin jinê di bin destê mêran de, bavsalarî, jinên tê kuştin, lêdanê dixwin.

    kuro ji xwe re biaqil bin law! îja ji bo mijarên xwe ez ê serî li wî bidim bo vîzeyê? ew kî ye? ew û fikra wî bi çend pereyî ne? Li vir bi serê xwe bûye mînaka bêhediyê. divê peykerê wî were çêkirin û dîsa were xerakirin.

    bi ya vê gotinên sedî sed derew, jin nayên kuştin. ji bo xwedê, ev kes li marsê dijî? ji xwe re nêvengek çawa ava kiriye ku halê jinan û halê jinên kurd nabîne? lê madem wî peyama min a qalkirî rexne kiriye, bila hemû peyam bo wî be, ez ê derheqê realiteya rewşa jinan wî kesî qenih nekim. bila di marsa xwe de bijî. belkî bi ya wî mars jî tune ye. nizanim.

    lê aliyêkî din ez ê ji bo tirşikvanên din ên ezîz, hinekî din zorê xwe bidim û bifikirim ku wî xwestiye bi hevoka jor çi bibêje.

    alternatîfeke heye. di peyama qalkirî de min qala kerîzm kiribû lê qey min bi temamî nesêwirandibû. di kerîzmê de tiştek wiha heye: heke ew qala jinên zilim-dîtî bikin, wê demê ew sedî sed jinparêz in. Erê kerîzm wiha dibêje. Lê femnîzm û jinperestî ne yek in. femînîzm, dixwaze jiyaneke bi rûmet bide jinan û wan bi mêran re bike rêheval. ne ji mêran zêde, ne ji mêran kêm. hew. mêrperestî an jî jinperestî ji maneyê ve yek in û ji aliyê desthilatdariyê ve heman gû ne.

    aliyê din divê herkes zanibe ku bavsalarî û dêsalarî qûtbên hev in, û ji xêncî ekvatora van qûtban tu der ne alternatîfekê îdeal e. heke îro dêsalarî baya min ê dijberiya wê jî bikiraya (ev peyva salarî çi gû ye, farsî ye xwedê dizane)

    di vê hevokê de bi ya nizamçîko tiştek pê nayê ku "jinê di bin destê mêran de" "tê kuştin" û lêdanê dixwin". hema jin in, bila dengên xwe dernexi, ne wiha? bêhna gû tê.

    4. zerdeşt ferman kiriye: Heya îro mirovekî li derdora min ne li jina xwe xistiye, ne jî li keça xwe.

    Mêrik li vir dibêje, heke dora min neqewimîbe, tune ye. çel mîlyon pêncî mîlyon kurd hemû qey dora wî ne. mêrik tu yê bibêjî tav e û hemû gersitêrk li dora wî dihere û tê. ecêbiyekê mezin. bê tinaz jî mirov nikare wê bixe cihê cidiyetê. herî dawî tirkmenistan digot, li tirkmenistanê kovîd tune ye. tu ferqa nizamçîko û wê welatê tune ye. lê bila hema li googleê bajarên kurdan û peyva jin û kuştin bigerîne. sûrprîz!

    --mêrik gotiye li derdora min naqewime lê tiştin hene ku li nav malê diqewimin. îcar ka çi hêz û qebiliyetên vî kesî heye ku tiştên di nav çar dîwarê de pêk tên, dibîne?

    mîsal:
    (bnr: tundkariya li nava malê)
    (bnr: destdirêjiya li nava malê)
    (bnr: sirên nav malî)

    ev çi wêrekiyekê nezanî ye ku dibe kefîlê hemû mêrên der û dora xwe?! de ew çi dizane di nav mala cîranên wî de diqewimin? mirovê biaqil di meseleya kefîlbûnê de wê du sê caran bifikiraya. ne mîna wî kesî ku qala tiştekî erzan dike.

    (bnr: nezan ji zaliman xerabtir e)

    aliyê din mesele île ne tundkariya fîzîkî ye, her wiha tundkariya devkî jî heye, xeber û galgal heye, ew gotinên ku li ser keç û jinan birînên derûnî vedikin.

    bi rastî jî nivîskarê vê peyamê, ji tewşan xeber dide...

    5. zerdeşt ferman kiriye: Min berê jî gotibû û niha jî dîsa dibêjim, bi vê pergala niha -wekî ku femînîst dibêjin bavsalarî- ji bo mêran dijwartir e.

    wî pîroz dikim, cara hezaran be jî, wî amerîka kefş kiriye. (çeppik)

    em jî heman tiştan dibêjin. bavsalarî ji bo zengînan e, ji bo miletên desthilatdar e hwd. feqîr -jin û mêr ferq nake- di nav çerqê de hemû tê cûtin lê li vir divê em bi bîr bînin ku jin du sê caran tê cûtin!

    6. zerdeşt ferman kiriye: keç û xort mektebê dixwînin, lawik dibêje ger ez ne serkeftî bim ezê an herim sanayîyê an înşaatê. Keç dibêje bû bû, nebû ezê li mala xwe rûnêm li benda mêrê xwe bim. Rebenê lawik çawa digihêje( ji bo civaka me dibêjim mecbûr e bixebite pera bîne malê. Keç, xwarinê hîn bibe, cila têxe cilşoyê, firaqa têxe firaqşoyê, tejika bişîne " hali yikama", bavê xwe an birê xwe bişîne bazarê, tiştê lazim lîste çêbike û têxe destê bav, bira an mêrê xwe bila bîne. )

    min got wê mêrik tiştekî xweş bibêje, lê her tişt li hev xistiye û mêr kiriye mexdûr! feqîrî, karkerî, rola jin û mêrî, dîn... qala tu tişt nekiriye û zikê xwe bi xwe êşandiye. çima? jin firaxên xwe li firaqşoyê dişo û rûdine, lê mêr li sanayiyê dixebite û jê re nên tîne. :( so dramatic. lê sehneya dramatîk hîn nehat.

    7. zerdeşt ferman kiriye: Lawik, ji bo bizewice qelenê bûkê, zêr, firaqên spî( beyaz eşya), taximê paldanka, koma rûniştinê( oturma grubu), mesrefên dawet û şêraniyê. Wêneyên dawetê. Yanê 150 mîlyar pere.

    AJSHASJDHFSKFGJLAF,BALFGMALF

    ASHDASJDFVKLADFB

    YAW bi quran ji kenan nikarim binivîsînim. ka herim cixarê bikişînim.












    niha, ji bo wê jî çare heye. mêrik dibêje ya, ew zêr dikirin filan û bêvan, wekî ku ew zêr nakeve bêrîka wî. çare ev e:


    qelen û zêr hwd nede!


    niha ez ê ji we re qala malbata xwe bikim. birayê min çend sal berê zewicî. di sala ewil de pir zehmetî kişand ji ber qelen û nizanim çi. lê bavê min jê re got, qelen dixwazin, em vê keçikê "nexwazin". ji ber ku bavê min jî tu carî qelen ji zavayan nexwest. lê wî got, na dilê min ketiye wê. îcar bavê min got, ne min qîzên xwe firotin û ne jî qîzên xelkê dikirim. here tu ji kû bîne, qelenê peyde bike, wê demê ez ê bixwazim. mêrik jî hema li feqiriya xwe neneriya û çû kredî stand. dema ku dihate û ji bavê min re digot nikarim bidim -ji ber ku bavê min ê reben jî feqîr e- digot tune ye û bi ser de digot: tu kariba kîrê xwe û bi mejiyê xwe tevdaya... te guhdarî min nekir, agir ketibû qûla te!

    wele û bi quran!

    ên ku qelen didin ker in! ev ne sûcê jinan e, sucê bavan e. lê li vir bi bîr bînim ku jinên me jî alîkarên mêran û hilgirên vê pergalê ne. pergala bavanî çerqê xwe wiha digindirîne.

    serencam:

    min di jiyana xwe de peyameke wiha (kurdên femînîst/128527) virt û vala û bêfikir û bêbinyad û tije derew nexwendiye.

    serrast.



    2020.11.30-21:20 ~2020.12.02 23:15]| biruya hayao miyazaki

    36. yek ji wan kurda bi van kurdên femînîst/126131 ,kurdên femînîst/128536 peyamên xwe, wekî ku ji bo wan tişteke normal e, dijûn û sixêf li min kiriye. heya bi van gotinê xwe bêyî ku şerm û fedî bike jî dijûn. çêr û sixêfan tişteke pêwîst daye nîşandan.

    ' bi rastî jî min bi uslubekê hişk nivîsandiye, lê çewtî û xeletî divê bê eşkerekirin û eşkerekirin di noqteyekê de têr nake. divê tu hurmetê nedî wan; divê tu tehemul nekî bo gotinên wan. divê tu xetek stûr bixêzîne di navbera xwe û yên din, ên ku bi rastî jî ne tu mirovên normal in. divê tu çewtiya wan tenê nebêjî, divê çewtiya wan rade qûla çavê wan. çima? ji ber ku ew hurmetê nadin te. qises, di hinin caran de rê û rêbazekê rast e. wan te biçûk dixin? jê kêm nebin, biçûkbûna wan afîşe bike ku ev ne tiştekî zor e, ji xwe ew carût bi carût malzeme didin te.'


    weke her tim dîsa ezê efendîtiya xwe bidomînim û weke mirovê têgihiştî bi fikr, raman û nêrînên xwe, ne bi dijûn, sixêf û neleta bersiva vî belengazî bidimê.


    tişta yekem gotinên vî necamêrî yê herî baş ev in. li gor wê van peyaman bixwînin.( ji xwe dijûn û sixêf di tirşikê de ne qedexe ne):

    peyamek bêfikir û pûç û vala û mîna qanalîzasyonekî genî heye

    qûnbigû

    nizamçîko,

    kerîzm



    bêhna gû tê

    agir ketibû qûla te


    wekî ku min di peyama xwe de gotibû, di derbarê vê îdeolojiya hûn diparêzin de agahiya bidin, qe ne mirov zanibe bê hûn doza çi dikin. lê dîsa wekî ku ji wan tê hêvîkirin qaşo bersiva peyama min daye lê temamî dijûn, sixêf, biçûkdîtin, pozbilindî û demogojî. 5 kesên jîr û jêhatî an femînîstên krîpto jî vê peyama virt û vala ecibandine û 4 ji wan jî reşik dane peyama min ya ku tê de ne dijûn, ne sixêf, ne piçûkdîtin û hwd. heye. vî wextê ku ji bo vê fikra belengaz xerc dikim min bo peyameke zanistî xerc bikira heye ku çend camêr jê sûd werbigirta lê ez bersiva vî nedimê bi xêra krîpto femînîsta dê mafdar bê dîtin.

    îja em werin ser nivîsa wî:

    freud is speaking, god! please just one second.

    i am not sorry for you.

    so dramatic

    bi van gotinê xwe yê biyanî di çavê min de tu nabî mirovekî zana, jêhatî û têrpispor. tenê dibî kesekî belengaz. ger wateya wan peyva nizanibî ji bo kesê weke te ferheng û translate hene. karî ji wan sûd werbigrî.


    mîsal bêyî ferheng di nav me de kesek tune ye ku qala "koronanin yayilim hizi ve ondan zarar goren hedef kitlelerin hastalik geçmişleri" bike, mîsal em nikarin bêyî ferheng qala "linux sistemlerinin mahremiyet açisindan degerlendirilmesi" bike yan jî yek nikare bi rehetî xwe îfade bike di vê de: "ataerkil zihniyetin inşa ettigi erkeklik benligi ve savunma mekanizmalari". em bikaribin bipeyivin jî, em nikarin xwe bidin fêmkirin. li vir dûrbûna zimanê kurdî û karên xwe bifikirin û îja hilberîna zanyarî û agahî; weşandina wan û perwerdehî... kurd -bakurî ne xwediyê medeniyetekê nûjen e. ji ber ku ne-hiş-tin. belê astengî li ber kurdî derxistin. niha di vê halê de, hemû kurdên parêzer û bijîşk û mamoste û avahîsaz û resam û hwd, bixwazî nexwazî bi jiyana xwe ya nûjen dibin emsalên medeniyeta tirkan.

    di vir de çi eleqeya fikra femînîzm û zimanê kurdî, ferheng , medeniyetê heye? wan mijarên behs kiriye eleqeya ferhengê pê tuneye. kurdekî ku li ser wan mijara nexebitîbe û eleqeya wî pê tune be, ji xwe nikare bi tirkî jî binivîse û sed heb ferhenga bidî ber destê wî nikare bi kurdî jî binivîse. tir li ku, das li ku?

    gotina talî, netewa kurd ne kobaya civakî ye. hama çi fikrên pûç û têkçûyî hebin, ne mecbûrin li ser vî gelî biceribînin. aha li gor vê îdeolojiyê tiştên awha ehmeqane derdikevin holê;










    ;t=12s


    nîşe: ya rast minê bersiv nedana vê peyama derî formatê û tije sixêf. lê piştî ku femînîstên krîpto ewqas çepik dan wê peyamê û ya min jî dan ber reşika, min nexwest di çavê xwîneran de ew wekî tiştekî rast baş xuya bikin loma min ewqas nivîsî. bawerim ewqas nivîs bese û serê wan jî zêde ye. qet kêfa min ji munaqeşeya kesên awha bêterbiye nayê lê wekî ku min got ji mecbûrî dinivîsim. ji min ewqas min fikrê xwe got û weke mirovan rexne jî kir. nikarim deqê carekî bi we mijûl bibim. li kêfa xwe binehêrin.



    2020.12.01-21:21 | tîrêj zana 21

    37. kurdên femînîst ên ku ketine zimanê nezanan.

    bi ya mirovekî (ne)zana, (ne)jêhatî û (ne)têrispor, kurdên femînîst divê li ber derdê 150 mîlyara mêran bikevin ku ew jî bi rehetî bi jinan re bizewicin. em dibêjin jin tê kuştin, tên îstîsmarkirin, tên paşdehiştin lê mêrik ketiye şopa 150 mîlyar pereya qelena xwe! sûreta bêmaneyiyê heba, li ber van gotinên beredayî wê biketa 150 mîlyar rengên jev cuda. û mêrik ji gotinên xwe jî bawer e!

    îja yên dixwazin dikarin kurteya fikra vî kesî bixwîne yê ku dora camêriyê nade keseke din (!). ji xwe nade nexweşên derûnî. heqqet kurdên femînîst, bi ya wî nexweşên derûnî bûn û niha jî femînîstên tirşikvan bûne krîpto! pêşiyên me xweş gotine: nezan ji zaliman xerabtir in. hemû nezan û zalim teva bibin qûrbana me.

    kurte:



    (bnr: femînîstên krîpto)
    (bnr: kurdên femînîst ên ku nexweşên derûnî ne û li bin sîwana femînîzmê xwe vedişêrin)

    serrast.



    2020.12.01-23:13 ~23:17]| biruya hayao miyazaki

    Hemûyan Bixwîne

    dengdanên dawîn (Yên Din..)
    15.11.2020 civîna nivîskarên tirşikê ya li amedê [5]
    Civîna ku bi kêfxweşî derbas bû. Hevalên ku nikaribûn ji mêrdînê tevlî...
    apê min cemşîd xan ku hertim bê ew li ber xwe dibir [1]
    bi min fikra ber bi bayê ketin, cara ewil di kitêba marquez ya...
    lewendî [1]
    nivîskarê ku 9 û nîv seetin girêdayî tirşikê ye. bawer im buga tirşikê...
    pêşkêşker [1]
    (bnr: server)
    tê wateya komputera/sîstema ku hemû pelên malperekê ...
    yair netanyahu [5]
    layê seroka îsraîl (benjamin netanyahu). tweetek şandibû ji bo...
    belki ev jî bala te bikişînin
    » kurdên ku çanda kurdan dezanforme kirine û lewitandine
    » femînîstên narsîst

    Kategoriyên mijarê:: jiyan anket tekili
    nivîskarên ku li vê mijarê nivîsîne


    sitemap
    reklamokên beredayî