6. ev radîkalîya şirnexîyan a dorgirtina ferît komîk e. heger ferît amedî ba wê evqas xwe sor nekirban. erê fehm dikim serê çil salan ciwanek ji şirnex derketye lê xelk ne mecbûrin hij muzîka wî bikin. çima ji ferît hezbikim yan heznekim? ev şîroveyên min subjektîvin, relatîvin, li gor kesan tên guhertin. min jî ya xwe got. ez behsa muzîka wî dikim, min tiştekî ji dervey mijarê nenivîsî. ger hûn nizanin suhbetên wisan bikin ev problema we ye. di muqayesekirina sîmir rûdan de min behsa hostebûna wî a li ser gîtarê kir. mijaran ber milên bê peywendî ve nebin da ku ji xwe re gotinek dîtir peyda bikin. |
|
26.05.2020 00:42 |
hespêsor
|
4. xuya ye mîna ferît, kesên hij wî dikin jî agresîv in. * yek ji klîşeyên şîrovekarên me gotina "serkeftî" ye. gelo ev peyv neba dê van kesan çawan ya dilê xwe derêxistiban? serkftin çiye? çi kiriye ku serkeftî bûye? çi kiryarek nû heye? di muzîkjenîya wî de çi teknîk û şêwe heye ku heta tu bêjî serkeftî ye? ev lîfikê firaxê pênaseyek ecêb li şîroveya min kirye: "gotinên beredayî û virto vala êrîşên ji zanînê dûr". gotinên min belkî li te neyên, lê ewa min kirî şîroveyek subjektîve. tu êrîş tê de nîne. te xêre? min tu konservatuar ne xwendiye lê ez ecemîtîya gîtarjenekî ji tinîyên ewil dizanim, kesê hinek ji muzîkê fehm bike lê têne der ka muzîkjen çak dijene yan lewaz. lîfik gotiye blues pentantonîk e, belê muzîka botan jî li ser formên pentantonîk ango 5 dengan ava dibe. ev dengvedana pentantonîk taybetîyek muzîka botan e. lê ev dengvedan xwe di peyîzok/serêlî/lawijan de dide diyarkirin, ne piştrastim lê di stranên rîtmîk de dibe ku ev taybetmendî nebe. de ka li deng û enstrumentala ferît binêrin, guh bidin "meyreme", çi jenînek sivik e, heta dawî di xetekê de diçe. ka nimandina gelî w çiya w zozanên botan di enstrûmentalê de? vî camêrî her gotiye min konservatûar xwendiye û ferît serkeftîye lê behsa tilîyên ferît nekirye ku bi heman şêweyî li heman xalên têlan dikevin. ka guh bidin ho reşo. ji bilî çend kêlîyên "li me nas tên" qey ne her eynî jenîne? tu afirînerî di albûmê de nîne. paşxaneya albûmê: di çend lehzeyan de formên amadeên bluesê û melodîya yekxet, yekdeng a stranên botan. |
|
26.05.2020 00:01 ~00:09 |
hespêsor
|
2. xebatek lisernehatî sekinîne. şîrovekirina berheman jixwebawerîyek, karê xwe de hostahîyek dixwaze. ger ev nebe tişta stranbêj dike ji texlîdeka xirab pêvetir nabe tiştek dî. jinûve strandina berhemên folklorîk di enstrûmentan de, şêweyên muzîkê de jî serwextbûn dixwaze, an na wateya şîrovê çiye? jixwe dengbêj û stranbêjên berê xweş dibêjin. lê em li muzîka ferît sevîm binêrin, li vê albûma wî: "blues in botan!" wow! çi navek lêkirye. tê bêjî qey ev hevale hostayê bluesê ye hatiye vê jêhatina xwe li muzîka botan bîne. ferît bi vê performansa xwe di gîtarjenîyê de di asta stajyerek de ye. tu tarz û lêxistina gîtara wî nîne. ji serî heta dawî di eynî forman de dijenîne. ka blues? ka gîtarjenî? ka şîrove? |
|
25.05.2020 22:23 |
hespêsor
|