Tirşik - Profîl
tirşik-profîla karmatî

profîla "karmatî"


Peyamên nivîskar yên di vê mijara [qur'an zagona bingehîn e] de;

15. mijara ku li gorî min ji gihiştiye armanca ji ber ku tîrên min avêtî gihiştiye hedefa xwe lê ger armanca me nîqaşkirin be ez ji vir pirsekî ji nazim tolhildan bikim. ji kerema xwe re bersiva pirsa min bide.

jiyana ku qur'an tang dike yanî li gorî gotina te jiyana modern ji bo te çê îfade dike? ger tu li gorî xwe û zanyariya xwe îfade bikî emê ji bizanin ka raste qur'an li diji vê jiyanê ye an na?



18.06.2014 13:01 | karmatî

10. mijara aşkere kiriye ku nazim tolhildan ne tewrat,ne incîl ne ji qur'an xwendiye û tiştên ku bêyî bingeh ji aliyê wî ve hatiye nivîsandin.dibeje tewrat û incilê de makezagon tûne ye.ez pêşniyar dikim ku şûna pê peyvên diyalektîkî an ji arîstoyî hevokên xwe bixemilîne bila herê çav li tewrate bigerine û makezagoniyê bibîne.ez bawerim ku dema tewratê bixwîne û paşre quran’e bixwîne dê bimîne ecêbmayî.Neyse,ev ne mijara ku dirûtî û cudatiya di neqeba quran û tewratê de ye.

Ger em bên ser mesela qur’an zagona bingehinê…raste di jiyana misilmanan de qur’an zagona yekemin û bingehîn e dûvre hedîs û sinnetên pêxember tên.Wekî di sîstema demokratîk de zagon,qanûn,rêzname û hw.d di şerîatullahê de ji he ye.Yani hê hans kelsen nebû ev hiyeraşî di nav misilman de hebû.

Raste qur’an mudaxaleyê jiyana mirovan dike.Ji bo çê ev mudaxale tê kirin?dive mirov serê ewillî vê bifikire.

Ji ber ku dema pêxember hêzên xwe xurt dike û aşkere ola xwedê parve dike dewlemendên qureyşî pê aciz dibin û tên cem pêxember dibejin temam raste tu pêxemberî û em wek navên xwe bawerin ev kitêb û tiştên tu mirovan re dixwînî ne ji aliye te ve hatiye nivîsandin lê tu vî xebatî çima bi xulam û feqiran re dikî? Tu ji qureyşiyî û xwedî xwînek esîlî.were em bi hevre ola te parve bikin te pere bive pere,te jin bivê jin te çê bivê emê bi tere bin lê daxwazek ya me heye ew bîlalê reş neyne di civîna û xulamên di nav xwe de dîsa bike xulam.

-pêxember li wan dinere û dibeje “ hûn heyvê biêxin destek ya min de tavê biêxin di destê dîtir de ez ji doza xwe cuda nabim”

Yanî beriya 1100 salan yanî beriya serhildana firansî li dijî kesên feodal yanî xwedî mal û milkan re tevdikoşe û şerr dike.hemberî wan serê xwe natewine!hemberî zilm û zoriyê serê xwe natewine.

Ev tenê mînakeke ji ber ku di dîroka islamê de wekî vê mînakê hezaran mînak û xebatên sosyalîstî û demokratî he ye.

Beriya wî jinik wek heywanan bû tû qedir û qiymetên wan tûne bû di xutba dawiyê ewî jin kirin taca serên mirovan ,ewî dayik kirin taca serê dinyayê.û ew cinneta ku misilman ji bo wê dijîn exist di bin lingê dayikande.Hûn hê behsa çê dikin?

Xwedê ew qur’ana ku hûn dibejin tiştên xelet tê de hatiye nivîsandin dibeje na’let ew nimêja hewe be ger hûn sêwiyan xwedî dernekevin. (sosyalîsm)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “mal û milk tenê ya xwedê ye” (sosyalîsm)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “ di aliyê olî de zorî (tundî) tûne ye” (demokrasî)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “ola te ji te re ola min ji min re” (demokrasî)

Ez dikarim ji we re bi peran mînakan bidim lê cardî xwedê dibeje " hûn çiqas bêjin betal e ji ber ku çav û dilên wan hatiye muhrkirin



17.06.2014 19:58 | karmatî

4. ji xwe hevalê serhat avcı tişta rast gotiye ji bo vê yeke ne hewceye ku em tiştekî lê zêde bikin.kesên bi aqil û mantiq dizanê ku qur'an di tu dema ne bûye sedema paşdemayîne her tim pêşdeçûyine ji xwendekarên xwe re kiriye hedef.

ez illeh dibêjim û ezê dîsa ji bibêjim her bijî murîdên turan dursun ji ber ku hûn hene ez misilmanim û ez qur'anxwendim.



nîşe: min ev gotin avêt holê, ki bixwazê bila ji xwe re bibe ki naxwazê bila ji bo vê gotine gilî û gazindan neke!



17.06.2014 16:05 | karmatî