Kategoriyan hilbijêre;

Tenê yên kurdî?:

Pêşîn yên:

Agahî: dema 2 an jî zêdetir kategorî hatin hilbijartin, bila mijar wan hemû kategoriyênku te bijartine, bihewîne an hema tenê yek ji wan kategoriyan bihewîne jî bes e?
Hemû an hema kîjan be:


26 mijar û 63 peyam
peyamên çeppikkirî yên di vê mijarê de; qur'an zagona bingehîn e
peyamên çepikkirî

42781. belê rast e dîn ji bo ola îslamê zagon û hukmên sereke û bingehîn e, heta vir tu pirsgirêk tune ye. di qur'anê de ez hê pêrgî rê nîşandana fikirînê ya ji bo mirovan nehatim. bi tenê nêteke pak û paqij heye ku ji bo mirovan pêşniyaz dike û dixwaze. yanî nabêje bavê xwe wisa bifikire û diya xwe weha bifikire û niza hevalê xwe wilo bifikire. niza vêya bifikire lê wêya nefikire falan û bewan. Quran dibêje bifikirin bigerin bipirsin bikolin têgeha 'eşhedû' heye li gorî alimên ku min xwendine di vir de xwedê dixwaze bêje ku bi awayekî jiberkirî yanî ezbere nejîn nebêjin min bawerî anî, bixwînin û bi xwendinê, min mantiqa xwe baweriya xwe ji xwedê û quranê bînin. quran teşwîq dike ku xalidên xwedê bila bifikirin. dema Aristo dibêje bifikirin dibe felsefe û otantîk dibe, lê dema quran dibêje bifikirin vêca jî dibêjin çima tevlî me dibe?

quran tevlî cil û bergan nabe bi tenê dibêje beden û laşê xwe biparêzin.ji ber mirovên din. bi taybetî jî ji bo jinan dibêje ( ji bo ku gilêza zilamên lêçan neyê devê wan)

kîjan îdeolojî tevlî têkiliya jin û mêran nake? kî ne ku li derve heta êvarê slogana 'jin jiyan azadî' diavêjin' kî ye ew kesê ku dibêje 'kadını yarattım? ango di kurdistanê de jin kole bûn, xulam bûn, xizmetkarê mêran bûn û rûmeta wan û kesayeta wan tunebû lê ez hatim niha jin êdî hatina li ser xwe... xwediyî van gotinên hanê kî ye? înşallah "we ji min fêm kir"



tu eleqa û têkiliya paşve mayînî û quranê bi hev ve tune ye, yên ku wisa dibêjin di jiyana xwe de carekî jî quranê venekirine nexwendine ez dixwazim dirêj jî bikim lê ew mijareke din e



08.06.2013 14:50 | simurg56

42805. mijara aşkere kiriye ku nazim tolhildan ne tewrat,ne incîl ne ji qur'an xwendiye û tiştên ku bêyî bingeh ji aliyê wî ve hatiye nivîsandin.dibeje tewrat û incilê de makezagon tûne ye.ez pêşniyar dikim ku şûna pê peyvên diyalektîkî an ji arîstoyî hevokên xwe bixemilîne bila herê çav li tewrate bigerine û makezagoniyê bibîne.ez bawerim ku dema tewratê bixwîne û paşre quran’e bixwîne dê bimîne ecêbmayî.Neyse,ev ne mijara ku dirûtî û cudatiya di neqeba quran û tewratê de ye.

Ger em bên ser mesela qur’an zagona bingehinê…raste di jiyana misilmanan de qur’an zagona yekemin û bingehîn e dûvre hedîs û sinnetên pêxember tên.Wekî di sîstema demokratîk de zagon,qanûn,rêzname û hw.d di şerîatullahê de ji he ye.Yani hê hans kelsen nebû ev hiyeraşî di nav misilman de hebû.

Raste qur’an mudaxaleyê jiyana mirovan dike.Ji bo çê ev mudaxale tê kirin?dive mirov serê ewillî vê bifikire.

Ji ber ku dema pêxember hêzên xwe xurt dike û aşkere ola xwedê parve dike dewlemendên qureyşî pê aciz dibin û tên cem pêxember dibejin temam raste tu pêxemberî û em wek navên xwe bawerin ev kitêb û tiştên tu mirovan re dixwînî ne ji aliye te ve hatiye nivîsandin lê tu vî xebatî çima bi xulam û feqiran re dikî? Tu ji qureyşiyî û xwedî xwînek esîlî.were em bi hevre ola te parve bikin te pere bive pere,te jin bivê jin te çê bivê emê bi tere bin lê daxwazek ya me heye ew bîlalê reş neyne di civîna û xulamên di nav xwe de dîsa bike xulam.

-pêxember li wan dinere û dibeje “ hûn heyvê biêxin destek ya min de tavê biêxin di destê dîtir de ez ji doza xwe cuda nabim”

Yanî beriya 1100 salan yanî beriya serhildana firansî li dijî kesên feodal yanî xwedî mal û milkan re tevdikoşe û şerr dike.hemberî wan serê xwe natewine!hemberî zilm û zoriyê serê xwe natewine.

Ev tenê mînakeke ji ber ku di dîroka islamê de wekî vê mînakê hezaran mînak û xebatên sosyalîstî û demokratî he ye.

Beriya wî jinik wek heywanan bû tû qedir û qiymetên wan tûne bû di xutba dawiyê ewî jin kirin taca serên mirovan ,ewî dayik kirin taca serê dinyayê.û ew cinneta ku misilman ji bo wê dijîn exist di bin lingê dayikande.Hûn hê behsa çê dikin?

Xwedê ew qur’ana ku hûn dibejin tiştên xelet tê de hatiye nivîsandin dibeje na’let ew nimêja hewe be ger hûn sêwiyan xwedî dernekevin. (sosyalîsm)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “mal û milk tenê ya xwedê ye” (sosyalîsm)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “ di aliyê olî de zorî (tundî) tûne ye” (demokrasî)

Xwedê ew qur’anê de dibeje “ola te ji te re ola min ji min re” (demokrasî)

Ez dikarim ji we re bi peran mînakan bidim lê cardî xwedê dibeje " hûn çiqas bêjin betal e ji ber ku çav û dilên wan hatiye muhrkirin



09.06.2013 15:19 | brusk56

42855. 1-mijara ku li gori min edî gihîştîye armanca xwe, ji ber ku niqaş û ramanên xweş derketine holê û her kesî li gori xwe fikrên xwe diyar kirine.



2-mijara ku bi aliyê hin kesan ve şaş hatiye fêhm kirin, ji ber ku tiştên min negotin, wek min gotiye hatiye nîşan danîn. min tenê got “qur’an jiyana civakî dîzayn dike, ev yeka jî dibe sedema paş de mayîna civaka misilmanan”. Eger hûnê rexne bikin vê yekê rexne bikin. öcalan li kuderê derket, şert û mercên 1500 salî berê li ku derê derket û çi têkilîya van ji gotinên min re hene nizanim.



3-hemin gotin hate li ser şertên 1500 salî berê, ez wê mijarê de jî fikrên xwe diyar bikim, dibe ku karmatî fikrên xwe vegere û bêje “na lo welehî min şaş fêhm kir, ev nazim tolhildanê reben misilmanekî xas e”*. Ez ji xwe dîroka misilmantîyê baş dizanim. Demên cahilîyê de girîngiya hatina misilmantîyê qebûl dikim. Heta misilmantiyê weke şoreşeke girîng dibînim. Ji ber ku bi rastî jî di şert û mercên wê demê de misilmantî şoreşeke giranbûha bû. Heta di nav şoreşên dinyê de şoreşa herî mezin e. wê demê şert û qeîdeyên misilmantîyê li gorî qeîdeyên jiyana civakî, 1000 salî pêş de bû. Bi hatina misilmantiyê ve asta mirovahîyê qat bi qat bilind bû. Wê demê jin kole bûn, zarokên qîz sax û sax binerd dikirin. Lê bi hatina misilmantiyê ve cinnet kete di bin lingên wan, jin ji koletiyê xelas bûn û bûne xwedan deng. Em bi rihetî dikarin ku bêjin di dîroka dinyê de jin yekemcar bi hatina misilmantîyê ve di nav mirovehîyê de cîhê xwe girt. Ev hemû rastîtîyên girîngin û ti heqê kesî tuneye ku dijheviyê bike. Van tiştana ez ji xwe her dem li her derê dibêjim, di peyamên min de dijî van rastîyana min tiştek negotîye. Hûn çawa tiştên ez ji xwe dibêjim û tiştên min dijhevî nekirîye ve bersivên min didin???



4-ger hûnên bi qîmet bûna misilmantîyê ve bersiv bidin min, ger hûnê bi kirinên mihemed pêxember ve û hedîs û sinetan ve bersiv bidin min, qet nedin yê baştir be. Ew hemû tiştana rastin, lê heya 200 salî berê baş bû, ne ji bo îro. Qeîdeyên qur’anê êdî têra dizayn kirina jiyana civakî a modern nake. Û ez vê yekê ji nebêjim yê di dilê min de bimîne: dema ku hin nivîskaran hê di derpîyê xwe de dimîst, min dîroka hemû olan û mîtolojîyan dikola û mereq nekin min hemû pirtûkên olî jî xwandiye.



5-Nivîskarek dibêje: nizanim di qur’anê de zirt dinivîse han ji te re sosyalîzm. Di qur’anê de pirt dinivîse han ji tera demokrasî. Di qur’anê de çirt dinivîse han ji te re dîsa demokrasî. Ez jî dibêjim “peki zeki zekî müren de bizi görecek mi?”. bi tenê bona parastina tiştekî mirov ev qasî gotinên giramekî giranîya wan tuneye dibêje, mirov ev qasî demagojîyê dike… heso yê gundê me yê nîv mêjî jî dizane ku, ne tenê misilmantî, di fitrata hemû olan de feqiri, dewlemendî heye. Ango bingeha hemû olan de kapîtalîzm heye.



- Qur’anê de dibêje her tişt ya xwedê ye, lê sistema aboriyê de sosyalîzm tuneye. qur’an dibêje bila dewlemandan nizam çend parçe ji mulkên xwe parçeyekî bide feqîran. (kapitalizm)



-li gorî qur’anê, şahidiya 2 jinan weke şahidiya mêrekî ye. (Bakara 282) (faşîzm). * van mînakana ez sibê heya êvarê dikarin dirêj bikim, lê ne hewceye.



6-tiştekî jî bona peçandina jina bêjim. Kêmasiyên min biborînin lê ezê piçek zimanê xwe tûj bikim. Bi peçandina jina ve qontrol kirina kîrê mêra, encax karê civatên 1500 salî berê an jî karê civatên îroyîn yên paşdemayî û cahil in. mêrên camêr û modern, kîrê xwe bi rût bûna jina ve ra nakin. Mêrên camêr kîrê xwe bi mêjiyê xwe ve ra dikin. Û bîr nekin ku ger cîhekê tiştek bê qedexe kirin, ew qedexeyê herî zêde li wir bê xera kirin. Ango tu jina bi postê hirçan ve jî bipeçinî, dîsa herî zêde li wir kîrên ra bin.



7-min bi sêrî de jî got, ev mijara kêm zêde êdî gihîşte armanca xwe. Ezê êdî di vê mijarê de nenivîsim. Ji ber ku dûh ez îslamofobîst hatim îlan kirin, têrê nekir çav û dilê min weke mor kirî hate îlan kirin. Xuyaye ku sibê jî yê min weke ateîstan îlan bikin. ez vê yekê jî bêjim ku ez her çiqas dijî oldaran nînim, ew qasî dijî ateistan jî nînim. Lê tişteke weke bersivandina peyamên nepêwist û vikûvala bi zehmet tuneye…



08.06.2013 00:32 | simurg56

43065. pirtûka herî vala û feyde ye, ne ti zagon û magon.



07.06.2013 05:01 | simurg56